تاریخ انتشار : 15 اسفند 1400 - 12:16
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

پشه آئدس به سیریک هم رسید

پشه آئدس به سیریک هم رسید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی و کشف پشه آئدس در یکی از مناطق شهر سیریک خبر داد.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: بر اساس گزارش های واصله از تیم مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک طی هفته گذشته تخم پشه آئدس در یکی از نقاط تله گذاری شده در این شهرستان واقع در محله بیلایی محیط درمانگاه شهری (زیر درخت) کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از مشاهده تخم پشه و تبدیل تخم ها در محیط آزمایشگاهی به لارو مشخص شد، این تخم ها مربوط به پشه آئدس می باشد؛ بلافاصله تیم ۱۰ نفره متشکل از کارشناسان مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به محل اعزام و بررسی های لازم جهت شناسایی پشه آئدس صورت گرفت.

نوروزیان ضمن تایید شناسایی پشه آئدس (اجیپتی) در محله بیلایی سیریک عنوان کرد: در ارزیابی های بعدی تیم های بهداشتی در مکانهای تله گذاری شده و مشکوک مواردی از پشه و لارو آئدس در این محله را شناسایی و کشف کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: کارشناسان مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک پس از شناسایی مواردی از تخم و پشه آئدس در این شهرستان مباحث آموزش همگانی و اطلاع رسانی جهت آگاه سازی مردم در خصوص بهسازی محیط و نحوه برخورد با این موضوع را در سطح محلات شهر سیریک ارائه کردند.

وی ادامه داد: آئدس سه بیماری خطرناک «تب دانگ، چیکن گونیا و زیکا» را به انسان منتقل می‌کند.

نوروزیان خاطرنشان کرد: بیماری‌های منتقله از «پشه آئدس» درمان قطعی ندارد و تنها راه مبارزه با بیماری‌های «تب دانگ، چیکن گونیا و زیکا» کنترل ناقل این بیماری‌ها است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار این گونه از پشه در شهرستان بندرلنگه، سپس در یکی از محلات بندرعباس و اکنون در محله بیلایی سیریک مشاهده شده است.

بخوانید :  طرح ترخیص خودروها و موتورسیکلت های توقیفی در هرمزگان
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=7892
  • کد خبر : 7892
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 1278 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.