تاریخ انتشار : 17 خرداد 1400 - 10:12
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

طغیان بالای کرونای انگلیسی در هرمزگان به شدت نگران کننده است

طغیان بالای کرونای انگلیسی در هرمزگان به شدت نگران کننده است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در یک هفته گذشته شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی موارد ابتلا و بستری در بیمارستان های هرمزگان بودیم.

به گزارش صدای میناب به نقل از ایرنا ، دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت:  با وجود تلاش های بسیار از سوی نیروهای بهداشت و درمان و همچنین همکاری بالای اصناف و برخی از مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی،به دلیل بی توجهی بعضی ها ، شاهد طغیان بالای کرونای انگلیسی در هرمزگان هستیم که این وضعیت به شدت نگران کننده است.

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی از کشندگی و سرایت پذیری بسیار بالایی برخوردار است، افزود: در حال حاضر ۵۶۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۱۴۰ نفر تنها در شبانه روز گذشته بستری شدند و هم اکنون ۸۱ نفر از بستری های تحت مراقبت های ویژه قرار دادند و وضعیت ۱۷ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: متاسفانه در در شبانه روز گذشته دو نفر دیگر در هرمزگان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار جان باختگان به یک هزار و ۳۰۴ نفر رسید.

وی سن فوتی های کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۳۸ و ۶۹ سال اعلام کرد و گفت: هر روز شاهد درگیر شدن بیشتر گروه های جوان با این ویروس کشنده هستیم که متاسفانه بخشی از آن به دلیل بی توجهی نسل جوان به رعایت پروتکلهای بهداشتی و سهل انگاری در این زمینه است.

این مقام مسوول تصریح کرد: اکنون موارد مثبت روزانه شناسایی شده در استان به بیش از هزار نفر رسیده که در طول همه گیری کرونا در استان بی سابقه است و در شرایط حاضر تنها راه در امان ماندن از ابتلا به کرونا، رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه شستشوی مکرر دستها و استفاده از دو ماسک و پرهیز از حضور در تجمع و دورهمی ها است.

بخوانید :  بلاتکلیفی مالکان زمین‌های شهرک امام حسین میناب به بیش از 10 سال رسید/ مشکل کار دقیقاً کجاست؟ + فیلم

دکتر نوروزیان با بیان اینکه در حال حاضر تمام مناطق هرمزگان درگیر ویروس کرونا هستند، گفت : در میان تمام مناطق، چهار شهرستان میناب، بندرلنگه، پارسیان و بندرعباس افزایش بیش از حد شمار مبتلایان و بستری بیماران کرونایی را دارند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4667
  • کد خبر : 4667
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 1034 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.