تاریخ انتشار : 10 آبان 1399 - 18:58

«سپاه» آبرسانی به ۲۸ روستای هرمزگان را به عهده گرفت/ بسیج سازندگی آب را به دل روستاهای محروم می‌برد

«سپاه» آبرسانی به ۲۸ روستای هرمزگان را به عهده گرفت/ بسیج سازندگی آب را به دل روستاهای محروم می‌برد
مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب هرمزگان از انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) استان برای آبرسانی به روستاهای هرمزگان خبر داد.

امین قصمی در مراسم انعقاد این قرارداد همکاری که با حضور اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان برگزار شد، افزود: در اجرای این تفاهم نامه قرار است اقداماتی از جمله تأمین، انتقال و توزیع آب شرب از طریق ارتقا کیفی، توسعه شبکه و آبرسانی سیار در مناطق محروم، کم‌تر برخوردار و روستایی استان هرمزگان با مشارکت طرفین و جلب همکاری بخش غیردولتی به ویژه جوانان مستعد داوطلب و جهادگر مناطق صورت گیرد.

وی با با بیان اینکه با انعقاد این تفاهم نامه به دنبال تحقق رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال جهش تولید به منظور کمک به رفع محرومیت و عمران و آبادانی مناطق محروم هستیم، ادامه داد، هم‌افزایی بین دستگاهی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت کمک به رفع مشکل آب شرب مناطق محروم، کم‌تر برخوردار و روستایی، راهبری و بهره برداری از تاسیسات ایجاد شده شامل ایستگاه پمپاژ آب، خط انتقال و شبکه توزیع آب، اصلاح شبکه‌های قدیمی و فرسوده و گسترش خدمات آبرسانی سیار و… از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، با انعقاد این تفاهم نامه، اجرای پروژه‌های آبرسانی تک روستایی، احداث مجتمع‌های روستایی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و همچنین توسعه و بهسازی ناوگان آبرسانی سیار در دستور کار طرفین قرار خواهد گرفت.

قصمی به اعتبار پروژه های موضوع این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: برای اجرای پروژه های این تفاهم نامه تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که ۷۰ درصد آن از سوی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و ۳۰ درصد از طرف بسیج سازندگی تامین خواهد شد.

بخوانید :  بارندگی و بی احتیاطی جان یک کودک بندرعباسی را گرفت + فیلم

به گفته وی، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ضمن مطالعه اولویت بندی پروژه‌های آبرسانی مناطق محروم و روستایی، فهرستی از پروژه‌های قابل انجام بصورت مشترک و واگذاری به بسیج سازندگی را تهیه و برای اجرای مشارکتی آن اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تعداد روستاهای پیش بینی شده در این تفاهم نامه اشاره کرد و  افزود: در اجرای این تفاهم نامه اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی ۲۸ روستای هرمزگان پیش بینی شده است.  

در ادامه این جلسه، اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با بیان اینکه این تفاهم نامه برای دو سال امضا شده است، گفت: سپاه ضمن تامین منابع مالی توافق شده در اولویت بندی پروژه ها با شرکت آب و فاضلاب هرمزگان مشارکت خواهد کرد.

به گفته وی، منابع مالی، تجهیزات، ماشین آلات، مصالح و… نیز بر اساس سهم توافق شده از سوی بسیج سازندگی تأمین خواهد شد.

سالاری ادامه داد، سازماندهی و بکارگیری نیروهای داوطلب جهادی، اقدامات فرهنگی در مدیریت مصرف، جمع‌آوری اطلاعات پایه، ارایه خدمات جهادی در زمان بحران، کمک به شناسایی و بکارگیری ظرفیت خیرین، مشارکت‌های مردمی و سایر نهادها، کمک به شناسایی نقاط دارای اولویت و … از جمله تعهداتی است که سپاه در جهت تحقق این تفاهم نامه به کار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3142
  • کد خبر : 3142
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 815 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.