تاریخ انتشار : 07 مهر 1402 - 21:51
به بهانه هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی؛

سایه فراموشی بر سر ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی میناب

سایه فراموشی بر سر ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی میناب
با گذشت بیش از 2 دهه از وعده های داده شده مسئولان برای تجهیز و راه اندازی ایستگاه شماره 2 آتش نشانی میناب متاسفانه همچنان این ایستگاه راه‌اندازی نشده است.

وقوع آتش سوزی‌ها متعدد در فصل تابستان به دلیل گرم بودن هوا در شهرستان میناب مسولان وقت را در سال ۱۳۷۹ به فکر انداخت تا ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی میناب را کلنگ بزنند که ساختمان این ایستگاه سرانجام در سال ۱۳۸۵ در راستای ایمنی و خدمات بهتر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

اما در پس غفلت و بی‌توجهی‌های مسئولین فقط چند روزی تجهیزات در این ایستگاه مستقر شد و از آن پس تاکنون هیچ رد پای مسئول و تجهیزاتی در این ایستگاه دیده و گزارش نشد.

متاسفانه با گذشت بیش از ۲۰ سال از وعده های داده شده همچنان این ایستگاه رها شده و ساختمان این ایستگاه که در ابتدای بلوار شهید سردار سلیمانی در جنوب غربی شهر واقع شده با گذشت ۲ دهه هیچ کاربردی نداشته و سالیان درازی است که به فراموشی سپرده شده است.

با توجه به جمعیت و اقلیم خاص شهر میناب و از آنجایی که شهر میناب دارای بافت پراکنده است و همچنین با توجه به واقع‌شدن روستاهای بسیاری در همجواری شهر و عدم تجهیز این روستاها به امکانات آتش‌نشانی و امدادی،لزوم راه‌اندازی ایستگاه دوم آتش‌نشانی این شهر ضروری به نظر میرسد و فعالیت تنها یک ایستگاه آتش نشانی را میتوان یک فاجعه دانست.

گفتنی است واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میناب علاوه بر پوشش حوادث شهری، به حوادث جاده‌ای و روستاهای اطراف شهرستان نیز بر اساس هماهنگی مدیریت بحران رسیدگی می‌کند.

با توجه به اینکه مدیریت به‌موقع و حضور در کمترین زمان در محل حادثه از مهم‌ترین اولویت‌های آتش‌نشانی و امدادرسانی است لذا انتظار میرود تا مسئولان مدیریت شهری بجای صرف هزینه‌های کلان در ساخت و افتتاح پروژه‌های غیر ضروری در شهرستان نگاه ویژه ای به پروژه آتش نشانی شماره ۲ این شهرستان داشته باشند.

بخوانید :  امام جمعه میناب: مدیران پیگیری مشکلات مردم را رها نکنند

شهرستان میناب به عنوان دومین شهرستان استان هرمزگان با توجه به گستردگی جمعیتی و حجم بالای آتش سوزی در فصول مختلف سال با یک آتش نشانی آن هم تجهیزات اندک نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای ضروری مردم باشد بنابراین مجهز کردن این پروژه باید به عنوان یک اولویت جدی برای مسئولان استانی و شهرستان باشد.

لازم به ذکر است سازمان آتش نشان میناب به رغم کمبودها و محدودیت های موجود تمام توان خود را برای انجام ماموریت های محوله به کار بسته است و جای دارد امروز (هفتم مهرماه) که به‌عنوان روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده‌است به تمامی این عزیزان تبریک و خداقوت بگوییم.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10872
  • کد خبر : 10872
  • نویسنده : مریم نیک بختی
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 315 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.