تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1403 - 16:58
جلوه های تحسین برانگیز معلمی ;

روایت معلم سختکوش مینابی ؛ از تحصیل در نهضت سوادآموزی تا کسب مقام پرافتخار معلمی

روایت معلم سختکوش مینابی ؛ از تحصیل در نهضت سوادآموزی تا کسب مقام پرافتخار معلمی
معلم فرهیخته مریم شیخ آبادی باوجود محرومیت و دوری چند ساله از تحصیل اما با غنیمت شمردن فرصت، مراحل تحصیلی را با علاقه و پشتکار یکی پس از دیگری گذراند و موفق به کسب عنوان نخبه سوادآموزی و مقام پرافتخار معلمی شد.

معلم فرهیخته مریم شیخ آبادی اهل روستای شیخ آباد در سن ۱۴ سالگی برای یادگیری وارد نهضت سوادآموزی شد و به کمک آموزشیار خود خانم محمدی تحصیلات ابتدایی خود را شروع کرد.

این معلم نمونه ی یک انسان دلسوز و فداکار، عشق و علاقه اش به یادگیری را به دلیل شرایط نامناسب محیطی و کمک به خانواده در کنج قلبش پنهان کرده بود و مدتی از تحصیل بازماند.

این نوجوان زمانی که شرایط را مناسب می بیند، تصمیم می گیرد خواندن و نوشتن را در نهضت سوادآموزی آغاز کند که با مخالفت وسرزنش خانواده و نزدیکان خود مواجه می گردد، اما این بار سوز علاقه و عشقش به یادگیری تمام سختی ها و مشکلات را برایش هموار کرد.

سرانجام با گذر از سختی های دوران تحصیل و زندگی وارد دانشگاه می شود و در رشته ادبیات فارسی ادامه تحصیل می دهد و سپس به مدت پنج سال به عنوان آموزشیار در نهضت سوادآموزی مشغول به کار می گردد. 

وی اظهار می کند: زندگی من به دو قسمت قبل و بعد از ورود به نهضت سوادآموزی تقسیم می شود زیرا یادگیری و با سواد شدن من در تربیت صحیح فرزندانم و ارتباط با اطرافیانم خیلی تاثیر بسزایی داشت به گونه ای که اقوام و نزدیکانم را برای ورود به نهضت سوادآموزی و با سواد شدن بسیار تشویق می کردم و از تاثیرات آن برایشان توضیح می دادم.

اکنون وی به عنوان معلمی دلسوز و پرتلاش در مدرسه  حضرت زهرا ولیعصر مشغول به آموزش نسل نواندیش شهرستان میناب می باشد.

بخوانید :  ورود خدام حرم رضوی به شهرستان میناب
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=13034
  • کد خبر : 13034
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : آموزش و پرورش
  • 861 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.