تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1399 - 23:21

دود کردن در کندوی عسل آتش به جان مراتع و جنگل‌های میناب انداخت

دود کردن در کندوی عسل آتش به جان مراتع و جنگل‌های میناب انداخت
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب با تاکید بر لزوم تجهیز ناوگان آتش نشانی این شهرستان گفت: آتش سوزی عصر امروز در میناب که عامل آن انسانی بود به طور کامل اطفا شد اما متاسفانه به حدود ۲۰ هکتار از باغات و نخلستان های توکهور خسارت وارد کرد.

محمد احمدی اظهار داشت: در فصل جاری که رو به فصل گرم سال است میزان آتش سوزی‌ها زیاد می‌شود و علت اصلی آن اهمال برخی از شهروندان است.

وی افزود: این فصل، فصل جمع آوری عسل از کندوهای طبیعی است که در جنگل‌ها و مراتع اطراف میناب به صورت گسترده وجود دارد، متاسفانه برخی افراد برای کندن این عسل‌ها به آتش و دود متوصل می‌شوند و با این کار به دنبال آن هستند که از نیش زنبورهای عسل در امان بمانند و به راحتی به عسل مورد نظر دسترسی داشته باشند.

فرماندار شهرستان میناب گفت: متاسفانه این افراد پس از کندن عسل مورد نظر دیگر نسبت به خاموش کردن آتش اقدام نمی‌کنند و همین امر موجب بروز برخی آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع میناب می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در شهرستان میناب ۱۲ نقطه شاهد وقوع آتش سوزی بودیم که این آتش سوزی در نقاط مختلف از بخش توکهور، بخش مرکزی تا اراضی شمال شهرستان به وقوع پیوست.

احمدی گفت: ۱۱ نقطه از این محل‌ها تا ساعت ۱۹ به صورت کامل اطفا حریق انجام شد و در یک نقطه نیز لحظاتی قبل موفق شدیم آتش را مهار کنیم و از بروز خسارت بیشتر به اراضی جنگلی جلوگیری کردیم.

وی ابراز داشت: آنچه به ما در اطفای حریق امروز کمک کرد، مدیریت بحران استانداری هرمزگان بود که با هماهنگی‌هایی که انجام شد تیم‌های آتش نشانی از شهرستان‌های رودان و سیریک به محل اعزام و کمک خوبی در جهت اطفای حریق انجام دادند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: دیگر اقدامی که کمک کرد آتش سوزی بیشتر نشود کمک گرفتن از ماشین آلات راهسازی از جمله لودر بود که با ایجاد خاکریز مانع از گسترش آتش شد.

بخوانید :  جزئیات ۵ فرد مبتلا به امیکرون در هرمزگان اعلام شد

وی افزود: یکی از نگرانی‌های ما در شهرستان میناب کمبود ماشین‌آلات و تجهیزات آتش نشانی است، در بخش توکهور که این آتش سوزی به وقوع پیوست متاسفانه برخی از ماشین‌آلات آتش نشانی به دلیل نیاز به تعمیرات و هزینه‌های بالای آن نتوانستند در اطفای حریق مشارکت کنند و به همین دلیل ماشین آلات آنش نشانی از رودان و سیریک به این محل‌ها اعزام شد.

احمدی گفت: اضافه شدن ماشین‌آلات جدید به ناوگان آتش نشانی شهرستان یکی از نیازهای اساسی این شهرستان است، سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده ۳ دستگاه جدید اضافه شد اما به علت فرسوده بودن ناوگان فعلی نیاز به ماشین‌آلات جدید وجود دارد. 

فرماندار ویژه شهرستان میناب تاکید کرد: در آتش سوزی امروز حدود ۲۰ هکتار از باغات و نخلستان ها در بخش توکهور در آتش سوخت و خسارت به بار آورد و باقی آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی و درختان و درختچه‌های خودرو بود.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1765
  • کد خبر : 1765
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 804 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.