تاریخ انتشار : 17 فروردین 1402 - 23:58

اولین جلسه علنی و داغ شورای شهر میناب / انتقادات آتشین غلام کمالی از شهرداری میناب

اولین جلسه علنی و داغ شورای شهر میناب / انتقادات آتشین غلام کمالی از شهرداری میناب
اولین جلسه رسمی و علنی شورای شهر میناب با نطق آتشین و انتقادات صریح غلام کمالی، یکی از اعضای این شورا به یک جلسه داغ تبدیل شد.

اولین جلسه علنی شورای شهر میناب پس از پیگیری های متعدد رسانه ای توسط پایگاه خبری صدای میناب ، سرانجام روز گذشته ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

غلام کمالی عضو شورای شهر میناب در اولین جلسه علنی شورا، در نطق پیش از دستور خود به موضوع علنی بودن جلسات شورای شهر میناب پرداخت و گفت : من این روز را یک روز تاریخی در عمر شورای شهر میناب می دانم زیرا ما حقی را از مردم که در قانون شوراها در ماده ۱۶ به آن پرداخته ایم را به رسمیت شناختیم.

کمالی بابت پیگیرهای رسانه ای برای علنی شدن جلسات شورای شهر میناب، از رسانه ها و خصوصا پایگاه خبری صدای میناب تشکر به عمل آورده و گفت :به عنوان یک کاندید در زمان انتخابات شورای شهر و همچنین بعدا هم که مورد اعتماد مردم قرار گرفته ام  به عنوان عضو شورای شهر میناب همیشه دغدغه علنی بودن جلسات شورا را داشتم و از همان روز های اولیه حضور در شورای شهر مکررا درخواست های شفاهی و  کتبی خود را به هیئت رئیسه سال گذشته و امسال دادم و همیشه پیگیری علنی بودن جلسات شورا بودم.

سخنگوی شورای شهر میناب اظهار داشت: اکنون حدود یک سال و هشت ماه است که از عمر شورای ششم شهر میناب می گذرد و اتفاقاتی در این مدت در شورای شهر و شهرداری میناب افتاده است که باید مردم از آنها اطلاع پیدا کنند ، من ایرادات متعددی را در مجموعه شهرداری میناب در زمان مسولیتم در شورای ششم دیدم و تذکرات متعددی را هم داده ام اما متاسفانه در شورای ششم توجه ای به آنها نشد و نظارت خوبی صورت نگرفت.

منتخب مردم  میناب در پارلمان شهری به قرارداد واگذاری سنگ شکن میناب اشاره کرد و عنوان کرد :  همه می دانند که شهرداری میناب دارای یک سنگ شکن بوده است و در دوره های قبلی و شهرداران سابق و اعضای شورای شهر میناب تلاش کردند تا این سنگ شکن را حفظ کنند، اما به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات و ندانم کاری از جانب شهرداری کنونی بابت واگذری این سنگ شکن خسارت ۴۰ میلیارد تومانی وارد شده است.

وی افزود : گزارشی در خصوص سنگ شکن میناب به دادستان شهرستان و دادستان استان خواهم نوشت و به عنوان عضو شورای شهر میناب از مدعی العموم درخواست ورود به تخلفات شهرداری میناب در مورد موضوع سنگ شکن را دارم.

عضو شورای شهر میناب با بیان اینکه شهرداری قراردادهایی به عنوان قرارداد مشاوره بسته است و این قرار دادها دارای ایراداتی هستند افزود : ما در بودجه سال ۱۴۰۱ به شهرداری اجازه دادیم مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای بحث مشاوره برداشت کند، اما طبق قرار دادها بالغ بر دومیلیارد تومان پرداخت شده است و بعد از نامه محرمانه استانداری به عنوان یک نهاد ناظر مبنی بر اینکه در قراردادهای مشاوره احتمال تبانی بسیار محتمل است اما متاسفانه بازهم قرار دادهایی بسته شده است و ما به عنوان دستگاه ناظر بر شهرداری بابت پول پرداختی درخواست صورت وضعیت را داشتیم که به ما تحویل نشده است.

بخوانید :  برخورد با خودروهای دارای چراغ‌های زنون در میناب

وی دادن آمار های غیر واقعی توسط شهرداری را مورد نقد قرار داد و افزود : شهردار میناب در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده که ۱۰۰۰ نهال انبه در سطح شهر کاشته ایم ، اما برای اعضای شورا معلوم نیست که نهال ها تحویل چه کسی شده و در کجای شهر کاشته شده اند و بابت این موضوع سند مالی ۷۹۵ میلیون تومانی نیز زده شده است که از شهرداری درخواست داریم تا مشخص کند این تعداد درخت در کجای شهر کاشته شده است.

کمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمام معاملات شهرداری میناب فاقد وجاهت قانونی هستند توضیح داد : ما یک کمیسیونی داریم به عنوان کمیسیون عالی معاملات، که شهردار ، رییس امور مالی یا‌حسابداری شهرداری و فردی به نام مطلع و بصیر سه عضو آن هستند ، اما از زمانی که آقای سهرابی شهردار بوده ما هیچ فرد مطلع و بصیری در کمیسیون عالی معاملات نداشته ایم یعنی تمام معاملات شهرداری فاقد وجاهت قانونی است. بعد از تذکر بنده به عنوان نماینده شورا در کمیته حسابرسی، امروز انتخاب مطلع و بصیر در دستور کار جلسه شورا قرار گرفته است.

سخنگوی شورای شهر میناب ایراد دیگر شهرداری را نداشتن کمیسیون تحویل عنوان کرد و توضیح داد : از زمانی که آقای سهرابی مسولیت شهرداری را پذیرفته است تا کنون شهرداری کمیسیون تحویل نداشته است یعنی مشخص نبوده که خرید و قراردادی که شهرداری انجام داده است چه کسی تحویل گرفته است و این از نظر قانونی فاجعه است.

کمالی با تاکید بر اینکه شهردار میناب خودش را پشت نهاد های مقدس قایم نکند ، گفت : افتحار میکنم یک بسیجی هستم و سپاه را از برکات نظام میدانم و سرهنگ سهرابی را دوست دارم اما شهردار سهرابی حسابش از سرهنگ سهرابی جداست، سهرابی متصدی گری شهرداری را قبول کرده و من هم از طرف مردم شورا هستم و ناظر بر ایشان هستم و وظیفه ذاتی من اجرای قانون است و اگر ایرادی از ایشان میگیریم به معنی مشکل داشتن با ایشان و نهاد های مربوطه نیست.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9188
  • کد خبر : 9188
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 1767 بازدید
  • ۶ دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0
  1. احسنت بر شما آقای کمالی ،
    در این شهر و استان بی در و پیکر همه در حال خوردن و بردن هستند با وجود چنین افرادی و باندبازی میناب از اینم بدتر میشه.

  2. جناب اقای کمالی عزیز شورای میناب متاسفانه قصد دارنند هر شش ماه یکبار شهردار عوض میکنن در این شکی نیست عادتشون هست بابا بذارید شهردار سوار بر کار بشه بنده خدا دوما شما یک نگاهی به محله زرکی بندازی ۲۰۰متر با خیابان فاصله نداره چه کوچه های کثییف جوی فاضلاب و جولانگاه سگهای ولگرد هست حتما سری بزن

  3. شهرداری کارش درست بود فقط سلطانی بود دمش گرم ولی حیف پای ادم خوب رو قیچی میکنن

  4. یِه شهردار، پیرَمردی و با انشالله ماشالله، شهر اداره اَکِردِن.
    آسفالت و به موقَع سطل آشغالُن خالی کردن شون خُب و قبولِن.

    البَتَه امیدواریم که شورا هم فقط کاری گَپ و تعارف و جَو دادِن نبوتا.

  5. سلام احسنت آقای کمالی نمونه بارز یک شورای خوبه. ذات شورا طبق قانون نظارت بر شهردارهاست که تو میناب تنها آقای کمالی به وظیفه اش عمل می‌کنه. آسفالت و جمع آوری زباله و فضای سبز و… همه از بدیهیات کار شهرداری‌های کشوره . ولی اگه شهرداری تخلف کنه مثل همین قضیه حق مشاوره و قراردادها و سنگ شکن و… چه کسی باید هر شهردار رو بگیره همین شوراها هستن

  6. اقای کمالی شما همو شورانی هستی ک زمانی ک شهردار خیابون کمربندی روشنایی زه جلسه ترک توکه شما کار خوتو درست انجام هادی بعد ایراد از شهردار بگری بنده خدا واقعا زحمت اکشیدن همیشه ادیدم در حال کار هستن نیروون شهرداری اگر توا بودجه ببوت کار نبوت ایی بحثی جدان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.