تاریخ انتشار : 15 بهمن 1402 - 18:34

زباله سوزی ؛ دود سرطان‌زای که به چشم مردم و محیط زیست میناب می رود + فیلم

زباله سوزی ؛ دود سرطان‌زای که به چشم مردم و محیط زیست میناب می رود + فیلم
شب گذشته دود غلیظ و زبانه آتش از محل دفع زباله شهر میناب بلند شده و زندگی را برای مردم شهر به خصوص اهالی محله 95 دستگاه به جهنم تبدیل نموده و نفس کشیدن را برای اهالی منطقه سخت کرده است.

از شب گذشته تا صبح امروز دود غلیظ و بوی نامطبوع ناشی از سوختن زباله ها و پسماند در سایت پسماند شهرداری میناب واقع در «درغ سوراغ» فضا و آسمان محلات ۹۵ دستگاه ، شهرک المهدی، مغیری و شیخ آباد میناب را آلوده کرد و علاوه بر آلودگی هوا و محیط زیست ، نفس کشیدن را برای اهالی منطقه سخت نمود.

متاسفانه مدتهاست آتش زدن زباله‌ ها در محل سایت موجب شده تا دود حاصله از آن فضای شهر را در بر بگیرد و بوی نامطبوع سلامتی ساکنان و شهروندان را به مخاطره بیندازد.

سوزندان زباله‌ها از مخاطرات جدی برای محیط زیست است چرا که دود ناشی از سوزندان این مواد قاتل خاموش برای محیط زیست محسوب می شود و تنفس تمامی موجودات زنده را به خطر می اندازد و تشدید بیماری‌های قلبی ریوی را به همراه دارد.

از اثرات مزمن آلاینده‌ها بر سلامت انسان می‌توان به تحریکات پوستی، چشمی و تاثیرات سو تنفسی اشاره کرد، تولید گازهای سمی دی‌اکسید از دیگر از پیامدهای ناگوار آتش‌زدن زباله‌هاست که می‌تواند منجر به افزایش سرطان و سایر بیماری‌های مختلف شود.

متاسفانه فقدان سیستم دفع زباله و مدیریت پسماندها و عدم رعایت اصول فنی و مهندسی در مکان‌یابی دفع زباله‌ها آسیب‌های جدی بر تمام جنبه‌های بهداشتی و زیست محیطی منطقه وارد آورده است

عدم حصار‌کشی و قرق‌بندی سایت،حضور دام‌ها و حیوانات ولگرد در محل دفن، نزدیکی محل دفن زباله تا واحد‌های مسکونی با فاصله تقریبا ۵۰۰ متر که این فاصله از محل جمع‌آوری تا مرکز دفن بهتر است بین ۵ الی ۱۵ کیلومتر در نظر گرفته شود از جمله مشکلات و چالش‌های متاثر از وجود و دپوی زباله‌ها در این قسمت از شهر است.

بخوانید :  رئیس جمهور آخر هفته به هرمزگان سفر می‌کند

با توجه به این که در حال حاضر محل دفن پسماند شهر میناب علاوه بر قرارگیری در محل نادرست با ضعف مدیریتی و نظارت ضعیف از طرف متولیان این امر نیز مواجه است، از این رو در راستای ایجاد بستر مناسب به منظور سامان دهی پسماندهای شهری، فراهم آوردن الگوهای مناسب مدیریتی برای دفن صحیح پسماند و رعایت معیارهای مکان‌یابی محل دفن پیشنهاد می‌شود.

محل دفن پسماند میناب با مساحت ۱۰ هکتار، ابتدای جاده میناب به سمت سندرک منتهی الیه جنوب شرقی شهر میناب پشت پست برق واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=12047
  • کد خبر : 12047
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 448 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.