فیلم| بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب با ۷۰ درصد پیشرفت درحال تکمیل است

فیلم| بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب با ۷۰ درصد پیشرفت درحال تکمیل است

15:14 07 بهمن 1402
مراسم استقبال از شهید گمنام در شهر سندرک به روایت فیلم

مراسم استقبال از شهید گمنام در شهر سندرک به روایت فیلم

19:51 27 آذر 1402
فیلم | ریشه‌های جنگل حرا در گازوئیل _ قاچاق سوخت؛ بلای جان تالاب میناب شده است

فیلم | ریشه‌های جنگل حرا در گازوئیل _ قاچاق سوخت؛ بلای جان تالاب میناب شده است

22:54 12 آذر 1402
فیلم | تصاویر هوایی از روند احداث پروژه‌ مسکن ملی میناب

فیلم | تصاویر هوایی از روند احداث پروژه‌ مسکن ملی میناب

23:47 28 آبان 1402

فیلم | گفتگوی تلفنی خبرنگار صدای میناب با رئیس اداره آب و فاضلاب در مورد مشکل قطعی شبانه آب شهر میناب

برای پیگیری علت قطعی و افت فشار آب در میناب با «عیسی سلیمانی احمدی» رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان میناب تماس گرفتیم و ایشان در گفتگویی تلفنی در پاسخ به سوالات خبرنگار صدای میناب در خصوص مشکلات آب میناب توضیحاتی را ارائه داد.

در ادامه گزیده ای از توضیحات رئیس آب و فاضلاب شهرستان میناب در خصوص مشکلات و دغدغه های مردم در خصوص موضوع آب را می خوانید:

مدیر آبفای میناب با بیان این که از ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح به منظور آبگیری مخازن، آب کل شهر قطع می شود توضیح داد : به علت کمبود منابع آبی و به منظور آبگیری مخازن ناچاریم در ساعاتی از شب،آب را قطع کنیم تا مخازن آبگیری شده و پر شوند تا در طول روز مشترکین با افت فشار آب مواجه نشوند.

سلیمانی توضیح داد : کمبود آبی شهر میناب بیشتر از ۴۰ لیتر در ثانیه است و با وجود اضافه شدن چاه جدید نیز نیاز آبی شهر میناب مرتفع نگردید است چرا که جمعیت رو به افزایش است و ساخت و ساز ها زیاد شده لذا به تناسب افزایش جمعیت ،تاسیسات نیز باید افزایش یابد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان میناب گفت : با توجه به این که ۲ سد بالادست شهر میناب وجود دارد، قطع آب در ساعات شب برایم قابل قبول نیست و ازآنجایی که مسولیت پذیرفته ام و شهروند مینابی محسوب می شوم به شدت پیگیر حل مشکل آب می باشم تا هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود

وی با اشاره به اینکه منابع تامین آب شهر میناب از گذشته تا کنون از چاه ها بوده است، گفت: استفاده از آب سد حق مردم میناب بوده و باید از آن بهرمند می شدند، ان شا الله بزودی تامین آب شهر میناب از خط انتقال آب سد سرنی صورت خواهد گرفت و در همین خصوص یک مخزن ۱۰هزار متر مکعبی جدید ساخته شده است و ۲ عدد از پمپ های ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه میناب_بندرعباس به شهر میناب اختصاص یافته که خط انتقال مخازن سطح شهر میناب به این ایستگاه نیز انجام گرفته است و با اجرای عملیات جداسازی ایستگاه پمپاژ بزودی به بهره برداری خواهد رسید و مشکل کمبود آب میناب مرتفع خواهد شد.

سلیمانی در خصوص ایجاد شبکه آبرسانی اختصاصی برای محله پاکوه جهت رفع مشکل افت فشار آب در این محله بیان داشت : مطالعات در ارتباط با ایجاد شبکه اختصاصی برای محله پاکوه انجام گرفته و در دستور کار قرار دارد ولی با توجه به این که جداسازی شبکه آبرسانی برای اهالی محله پاکوه نیازمند اعتبارات بسیار زیادی است لذا تخصیص اعتبار آن تاکنون انجام نشده است.

سلیمانی در خصوص میزان فرسودگی شبکه های آبرسانی در شهرستان میناب گفت : در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد شبکه های آبرسانی شهر میناب دچار فرسودگی می باشد و نیاز به بازسازی دارد ولی با توجه به اینکه اعتبارات محدود است سالانه حدود ۱ تا ۵ کیلومتر تعویض و بازسازی انجام میگیرد که مقدار قابل توجه ای نبوده و با توجه به گستردگی فرسودگی شبکه های آبرسانی، همیشه نسبت به بازسازی و تعویض عقب هستیم.

مدیر آبفای میناب در ادامه افزود : میزان فرسودگی شبکه های آبرسانی در روستاهای شهرستان میناب بیش از ۶۰ درصد است و با توجه به تعداد کم اکیپ های اتفاقات آب در میناب، باعث شده که نیروی زیادی از ما در بحث رفع اتفاقات گرفته شود و به همین دلیل رفع اتفاقات آب به موقع انجام نمی گیرد.

وی در پایان گفت : با توجه به وسعت شهرستان و همچنین پراکندگی روستاها، به منظور خدمات رسانی بهتر پیگیر هستیم تا تعداد اکیپ اتفاقات آب را افزایش دهیم.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=8059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0
  1. سلام وعرض ادب واحترام خدمت شما مسئولین عزیز شهر میناب از آنجای که همه شهرها رو به پیشرفت هستن شهر میناب هرروزی که از عمر ما گذشت پس رفت کرد شهر میناب در هر زمینه ای نیاز به پیگیری و زمینه سازی برای بهتر شدن است در حالی که میشود بهترین شد در صورتی که شما عزیزان دلسوزی و پیگیری کنید ممنون از شما عمر ما که شاید کفاف دیدن پیشرفت نباشد برای بازماندگانمان اندیشه کنید

  2. باسلام وخسته نباشی خدمت شما دوستان
    من در روستای حکمی زندگی میکنم ما که ن شب ن روز آب
    درست حسابی نداریم ولی هرکس دیناب داره آب هم داره
    آب خیلی ضعیف هستش میتونی بیای نگاه کنی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.