تاریخ انتشار : 16 بهمن 1401 - 8:40

گنجاندن برنامه ویژه در تقویم فرهنگی و هنری میناب

گنجاندن برنامه ویژه در تقویم فرهنگی و هنری میناب
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از برگزاری 20 برنامه شاخص فرهنگی و هنری در میناب به مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد.

مصطفی کریمی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب در نشست با اهالی رسانه، ضمن تبریک دهه مبارک فجر عنوان کرد: خبرنگاران و رسانه ها بدون هیچ چشم‌داشتی در انعکاس صحیح اخبار و رویداد های مختلف درحال فعالیت هستند و نقش رسانه ها بر کسی پوشیده نیست و دستگاه های اجرایی باید در راستای جهاد تبیین عملکرد خود را به جامعه از طریق رسانه ها اطلاع رسانی کنند.

نقش ویژه رسانه در ارتقا فرهنگ جامعه

کریمی‌زاده تاکید کرد: امروز نقش رسانه‌ها در جهت ارتقاء فرهنگ بر کسی پوشیده نیست و مشاهده می‌کنید که دشمنان قسم خورده  ایران اسلامی چگونه با وارونه جلوه دادن مسائل در حال فعالیت هستند.

برنامه ریزی برای برنامه‌های فرهنگی در میناب 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دشمنان ما با ابزارهای مختلف رسانه‌ای  فرهنگ ما را نشانه گرفته اند افزود: برنامه های فرهنگی و هنری بسیار خوبی به مناسبت دهه فجر و تا پایان سال در سطح میناب پیش بینی شده است که با کمک اهالی فرهنگ و هنر آثار این برنامه ها را در جامعه لمس خواهیم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب گفت: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر درحال رخ دادن است و جشنواره های بسیار فاخری به زودی در میناب برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر مساجد با حضور گروه های فرهنگی و هنری مساجد برگزار خواهد شد، عنوان کرد: شهرستان میناب ظرفیت های فرهنگی و هنری ویژه‌ای دارد که با سایر نقاط استان قابل مقایسه نیست.

کریمی‌‌زاده در ادامه به تشریح برنامه های ویژه دهه فجر در میناب پرداخت و گفت: برای این ایام برنامه‌های فاخر فراوانی پیش بینی شده است که همزمان با چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در میناب و بخش و روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان این که در دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ برنامه شاخص فرهنگی و هنری در میناب برگزار می شود، گفت: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی برنامه های ویژه‌ای پیش بینی شده که در این ایام در بوستان ها، مدارس، مساجد، سطح محلات شهر و روستاها توسط هنرمندان و گروه های هنری برگزار می شود.

بخوانید :  نام نویسی بیش از ۷ هزار هرمزگانی برای شرکت در مراسم اعتکاف

مشارکت چشمگیر مینابی ها در «هنر برای همه»

کریمی‌زاده در ادامه با اشاره به حضور مستمر هنرمندان مینابی در رویدادهای های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استانی و ملی افزود: در بخش آموزش رایگان هنر که در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، از بیش از هزار نفری که در دوره های آموزش رایگان هنر(هنر برای همه) در سطح استان شرکت کرده اند،بیش از ۵۰۰ نفر از شرکت کنندگان مینابی هستند.

وی در ادامه گفت: برنامه ریزی ما در حوزه آموزش رایگان هنر بر این است که مناطق روستایی از این  فرصت بهرمنده شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب ادامه داد: طرح آموزش رایگان هنر برای همه در راستای شعار تحول، عدالت محوری و هدف آن توسعه اقتصاد هنر، کسب و کارهای فرهنگی و هنری است.

وی تصریح کرد: تمامی برنامه های مرتبط با این طرح بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان خواهد بود، این مهارت ها به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور برگزار خواهد شد؛ برای شرکت کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت در دوره صادر خواهد شد.

کریمی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری شاهد برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری به میزبانی میناب خواهیم بود گفت: علاوه بر برگزاری برنامه های فرهنگی به مناسب دهه فجر، جشنواره سور، سرنا و زندگی، جشنواره ملی فرهنگی و هنری آسمان هشتم و جشنواره منطقه‌ای مکران از برنامه های فرهنگی و هنری است که تا پایان سال جاری به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9076
  • کد خبر : 9076
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : موج
  • 207 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.