تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1399 - 0:37

کُلودَنگِ کتاب، فرصتی مجازی برای کتاب‎خوان‌ها

کُلودَنگِ کتاب، فرصتی مجازی برای کتاب‎خوان‌ها
"کُلودَنگِ کتاب" نام باشگاه کتاب‌خوانی روستای دومشهر میناب است که در این روزهای ناخوش اوج آمار کرونا، فرصتی را برای نوجوانان و جوانان کتاب‎خوان در فضای مجازی ایجاد کرده است.

موسس و پایه‌گذار باشگاه کتاب‌خوانی کُلودَنگِ کتاب گفت: این باشگاه کتاب‌خوانی ۳ سال است که به صورت رسمی فعالیت می‌کند و قبل از آن به مدت پنج سال داوطلبانه برای پیشرفت سطح مطالعه کودکان و نوجوانان روستا آن‌ها را با کتاب‌ها و قصه‌ها آشنا کردم و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

یاسمن عباسی افزود: باشگاه کتاب‌خوانی کلودنگ کتاب درحال حاضر افزون بر ۲۰ عضو فعال دارد که همه کودکان و نوجوانانش عاشق و شیفته کتاب‌ها، قصه‌ها و شعرها هستند.

وی ادامه داد: آموزش قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و نقد کتاب، شعرخوانی، شاهنامه‌خوانی و نقالی، داستان‌نویسی و نوشتن خلاق از فعالیت‌های اصلی این باشگاه کتاب‌خوانی است.

مدیر باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب بیان داشت: به عنوان مثال حورا کریمی دانش‌آموز پایه ششم دبستان دخترانه محجوب روستای دومشهر از نخستین نوجوانانی است که از سنین خردسالی عضو باشگاه کتاب‌خوانی کُلودنگ کتاب شده و به مطالعه و قصه‌گویی بسیارعلاقه دارد.

عباسی ادامه داد: حورا در فراخوان جشنواره ملی قصه‌گویی “زیر گنبد کبود” که هفته گذشته توسط انجمن قصه‌گویی استان قزوین برگزار شده بود، شرکت کرد و با قصه«بهلول و الاغ کتاب‌خوان»موفق شد رتبه برگزیده کشوری را کسب کند.

این مربی قصه‌گویی گفت: ۳ سال است که به صورت مستمر با حورا قصه‌گویی کار می‌کنم و علاقه این دختر قصه‌گو به قصه‌های بومی و قصه های مذهبی را می‌ستایم.

مدیر باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب گفت: بیان حورا شیوا و دل‌انگیز است و زمانی که قصه‌ای را تعریف می‌کند مخاطب محو قصه‌گویی این قصه‌گوی نوجوان می‌شود.

عباسی بیان داشت: حورا زمانی که قصه‌ای را تعریف می‌کند، خود را در دل قصه‌ها احساس می‌کند و با زبان بدن خود و بیان شیوای خود قصه‌ها را برای دیگر همکلاسی‌هایش جذاب و زنده می‌کند.

وی وجود باشگاه‌های کتاب‌خوانی در روستاها را ضروری دانست و اضافه کرد: کودکان در باشگاه‌های کتاب‌خوانی علاوه بر مطالعه کتاب و اجرای مسابقات قصه‌گویی در بخش های مختلف، وارد گفت‌وگو می‌شوند و زمینه ارتباط اجتماعی آن درجامعه ارتقا می‌یابد.

بخوانید :  نوبند گستر میناب و ستاره جوان بندر خمیر فینالیست شدند

یاسمن عباسی، دبیر ادبیات فارسی و مدرس دانشگاه، شاعر، داستان نویس و قصه گوی مینابی اهل روستای دومشهر از توابع شهرستان میناب است.

این مربی قصه‌گویی به همراه مادرش آسیه صادقی از قصه‌گویان برتر چند دوره جشنواره قصه‌گویی استانی، ملی و منطقه‌ای صاحب برگزیده شده‌اند و با راه‌اندازی این باشگاه کتاب‌خوانی سعی دارند کتاب‌خوانی و قصه‌گویی این هنر زیبا را به تمام کودکان و نوجوانان علاقه‌مند بیاموزند.

یاسمن عباسی در مجموع ۱۵۰ عضو و شاگرد در حوزه قصه‌گویی دارد که در این روزهای بیماری کرونا فعالیت‌های قصه‌گویی خود را فعالانه هر روز در فضای مجازی دنبال می‌کند.

“مریم رحیمی شهواری، حدیث گل آذین، نگار رحیم‌زاده، زلفا عباسی‌فرد، رومینا محمدیان و حورا کریمی” از اعضای فعال باشگاه کتاب‌خوانی کلودنگ کتاب هستند که در جشنواره ملی قصه‌گویی “زیر گنبد کبود” شرکت کردند اما از بین آن‌ها “حورا کریمی” با قصه« بهلول و الاغ کتاب‌خوان» موفق به کسب رتبه برگزیده کشوری شد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1779
  • کد خبر : 1779
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 1183 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.