تاریخ انتشار : 01 آبان 1402 - 22:02

کشف شبکه بزرگ قاچاق سوخت در بندرعباس‌/ ۸ سرشبکه اصلی دستگیر شدند + فیلم

کشف شبکه بزرگ قاچاق سوخت در بندرعباس‌/ ۸ سرشبکه اصلی دستگیر شدند + فیلم
رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف یک شبکه بزرگ قاچاق سوخت در پوشش تعویض روغنی و مرکز معاینه فنی در حاشیه شهر بندرعباس خبرداد.

همزمان با برگزاری تور نظارتی قوه قضاییه برای خبرنگاران در هرمزگان و در راستای مبارزه با قاچاق سوخت یک محموله بزرگ مواد سوختی درحال خروج از کشور شناسایی شد.

این محموله از بزرگترین باند قاچاق سوخت کشور با عضویت بیش از ۲ هزار قاچاقچی و دارای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای شامل بیش از ۵ هزار کامیون، تریلر و خودروی سوخت بر کشف شده است که در ۱۰ روز اخیر با مجموعه کار‌های نظارتی صورت گرفته شناسایی شده است.

تاکنون بیش از دو هزار قاچاقچی و ۸ نفر از سرشبکه‌ها و مهره‌های اصلی و اعضای این باند دستگیر شده اند و در این پرونده میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شده است و حجم تخلف در این پرونده به نحوی بوده که در هر ساعت ۱۸ خودرو و کامیون تنها از یک محل دپو اقدام به تخلیه و بارگیری سوخت می‌کردند و حجم سوخت قابل توجهی قاچاق می‌شده است.

همچنین مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تور نظارتی عدالت اجتماعی قوه قضائیه بر مبنا نظارت خبرنگاران بر اقدامات دستگاه قضایی و ارزیابی اقدامات در دوره نوین تحول قضایی بوده است. 

وی در ادامه با اشاره به مبارزه با قاچاق سوخت گفت: در حوزه قاچاق سوخت صرفا کار سنتی نکردیم علاوه بر مبارزه در میدان، کار پیشگیری و نرم افزاری هم صورت گرفته است. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: بر همین مبنا با استفاده از دوربین‌های نصب شده در جایگاه‌ها، یک کامیون متخلف که در یک روز ۱۷ بار سوختگیری کرده بود شناسایی و توقیف شد، حجم سود روزانه این کامیون از محل قاچاق سوخت ۹۹ میلیون تومان بوده است. 

بخوانید :  دوستی مجازی، سبب انتشار تصاویر خصوصی دختر نوجوان شد

وی در ادامه با اشاره به کشف یک شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت در بندرعباس تصریح کرد: در شهر بندرعباس با مجموعه کارهای نظارتی صورت گرفته موفق به شناسایی یک باند سازمان یافته قاچاق سوخت شدیم. 

قهرمانی گفت: قاچاقچیان سوخت در پوشش یک مغازه تعویض روغنی و مرکز معاینه فنی در حاشیه بندرعباس اقدام به دریافت و انباشت سوخت خودروهای سنگین می‌کردند و سپس از طریق وانت‌های سوخت بر این سوخت را به شهرستان میناب منتقل می‌کردند. 

وی ادامه داد: در این خصوص با کار فشرده انجام شده و رصد دوربین‌ها ۵۵۹۰ دستگاه خودرو که در امر قاچاق سوخت در این باند مشارکت داشته‌اند شناسایی شدند، این تعداد خودرو شامل ۱۰۰۳ دستگاه تانکر، ۲۸۶۹ دستگاه تریلر و ۱۶۷۶ خودروی سواری می‌شود. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر اینکه یک خبر بد و شوک آور برای تمام قاچاقچیان سوخت داریم گفت: کارهای قضایی انجام شده و از فردا هزار دستگاه سوخت دخیل در امر قاچاق در این پرونده توقیف خواهند شد و جریمه‌های سنگینی نیز برای این افراد در نظر گرفته می‌شود. 

وی اظهار داشت: تاکنون ۸ نفر از سرشبکه‌ها و مهره‌های اصلی این باند دستگیر شده‌اند که نیمی از آنها از اتباع بیگانه (افغانستانی) هستند، پولشویی کلانی در این خصوص صورت گرفته و به دنبال شناسایی سایر افراد پشت پرده هستیم. 

قهرمانی با تاکید بر اینکه در این پرونده میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق کشف شده گفت: حجم تخلف در این پرونده به نحوی بوده در هر ساعت ۱۸ خودرو اقدام به تخلیه سوخت می‌کردند و حجم سوخت قابل توجهی قاچاق می‌شده است. 

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11173
  • کد خبر : 11173
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 838 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.