تاریخ انتشار : 01 خرداد 1402 - 22:36

پیش بینی برداشت ۶ هزار تن محصول گلخانه ای در میناب

پیش بینی برداشت ۶ هزار تن محصول گلخانه ای در میناب
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب از برداشت 6 هزار تن محصول گلخانه ای از گلخانه های شهرستان میناب خبر داد .

ناصر نورزاده معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای در شهرستان میناب بیش از ۷۵ هکتار است که محصولاتی مانند بادمجان ، خیار سبز و فلفل در آن کشت شده است.

وی افزود: بخش اعظمی از محصولات کشت شده در این گلخانه ها به محصول فلفل رنگی اختصاص دارد که پیش بینی می شود تا پایان عملیات برداشت قریب ۶ هزار تن محصول از سطح این گلخانه ها برداشت شود.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب  با بیان اینکه بخش اعظمی از این محصولات برداشت شده به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می شود ، عنوان کرد: در سال جدید با برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش سطح زیرکشت و افزایش استغال  پیشبینی کرده ایم که ۶۰ هکتار دیگر را به مجموعه گلخانه های شهرستان اضافه کنیم.

عباس جعفری مدیر بزرگترین گلخانه شرق هرمزگان  واقع در بخش توکهور و هشتبندی گفت: در این مجموعه ۱۴ هکتار گلخانه در سطح مفید که کل محصول کشت شده از نوع فلفل دلمه رنگی است ، به کشورهای روسیه و امارات صادر می شود.

جعفری گفت: این مجموعه در سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شد ودر سال ۱۴۰۱  به اتمام رسید که در حوزه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

مدیر بزرگترین گلخانه شرق هرمزگان با بیان اینکه فصل زراعی بازار خوبی را پشت سر گذراندیم و از کشت محصول راضی هستیم بیان کرد: در هرهکتار از این گلخانه بین ۶۵ تا ۷۰ تن محصول فلفل سفید و درجه یک برداشت و به کشورهای یاد شده صادر می شود.

بخوانید :  مخالفان برگزاری علنی جلسات شورای شهر میناب چه کسانی هستند؟ / مردم نامحرم اند!
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9723
  • کد خبر : 9723
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 312 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.