تاریخ انتشار : 10 دی 1399 - 17:09
رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب خبر داد:

پودرهای بدن سازی عامل سیاه شدگی مفصل جوان مینابی

پودرهای بدن سازی عامل سیاه شدگی مفصل جوان مینابی
پسر جوانی اهل میناب که برای رشد و تقویت ماهیچه به پودرهای بدن سازی روی آورده بود به ضایعه سیاه شدگی مفصل لگن گرفتار شد .

دکتر محمد مورخ رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب در خصوص این جوان و انجام عمل تعویض مفصل لگن در این بیمارستان گفت:بیمار، جوانی ۲۷ ساله اهل و ساکن یکی از محلات شهر میناب که با عوارض درد مفاصل به پزشک مراجعه کرد، پس از بررسی های انجام شده مورد عمل تعویض موفقیت آمیز مفصل لگن توسط دکتر محمدصادق رضائیان، متخصص جراح ارتوپدی قرار گرفت.

 شکایت از درد

دکترمحمد صادق رضائیان پزشک معالج نیز در ادامه در چگونگی تشریح عمل افزود: این بیمار که از ناحیه لگن سمت چپ خود شکایت داشت، پس از تصویربرداری و آزمایشات متعدد، مشاهده شد از ناحیه سر مفصل فمور متصل به لگن، دچار ضایعه سیاه شدگی مفصل قرار گرفته است.وی افزود: بیمار اظهار می کرده که مدام در حال استفاده از پودرهای بدن سازی جهت رشد و تقویت ماهیچه بوده و چند مدتی است طاقت از دست رفته که به پزشک مراجعه می کند و با این ضایعه مواجه می شود.

 پودرهای بدن سازی و تنگی عروق کانال مفاصل

دکتر رضائیان در رابطه با پودرهای مصرفی اظهار کرد: پودرها به دلیل ترکیبات شیمیائی مختلف و همچنین استفاده از کورتونها در این نوع از پودرها باعث ایجاد تنگی عروق کانال مفاصل در فرد می شود و این کار باعث نارسایی  مقدار کمی خون به مفاصل شده و چاقی کاذب و به دنبال آن سیاه شدگی مفاصل بوجود می آورد و در نهایت عضلات مفاصل را درگیر کرده و دچار ضایعات مفاصل می گردد.به گفته این متخصص ارتوپدی ،از آنجائی که عمل تعویض مفصل کار بسیار دشوار و خطر آفرین است و احتمال عفونت استخوانی و سرایت به دیگر جاهای بدن بیمار بالا بود، ابتدا ضایعه فاسد شده برداشته شد و سپس اقدام به تعویض مفصل لگن کردیم و پس از آن فیکساسیون لگن  با موفقیت انجام شد و بیمار پس از ۲ روز مراقبت در بخش جراحی با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

بخوانید :  شناسایی ۵ بیمار مبتلا به سویه اُمیکرون در هرمزگان

دکتر رضائیان با توصیه به جوانانی که به دنبال پرورش اندام و زیبایی هستند، گفت: به هیچ عنوان از این مواد مضر استفاده نکنند؛ چرا که پس از آن، به دنبال تباهی مفاصل و عمر خود خواهند رفت و از ورزش به زودی باید خداحافظی کنند. چون این مواد نیروزا، قطعاً صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3533
  • کد خبر : 3533
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صبح ساحل
  • 1235 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.