تاریخ انتشار : 30 فروردین 1400 - 18:40
رئيس بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب خبر داد :

پنج هزار و ۸۵۰ تولد طی یک سال کرونایی سخت در بیمارستان میناب

پنج هزار و ۸۵۰ تولد طی یک سال کرونایی سخت در بیمارستان میناب
رئيس بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) ميناب از 5 هزار 850 تولد طی سال 1399 در این مرکز درمانی خبر داد.

دکتر محمد مورخ گفت: با توجه به شرایط خاص و بحرانی کرونا در کشور و جهان تولد نوزادان در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب همچنان به قوه خود باقی است.

وی افزود: در سال جاری خصوصا در نیمه های سال این پیش بینی انجام شد که تولد نوزادن در این برهه از زمان به دلیل وجود بیماری کرونا به کمترین میزان تولد نسبت به سالهای گذشته باشد ولی به لطف الهی شاهد کاهش حداقلی در این ایام بودیم.

مسئول و کارشناس مامایی زایشگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب اظهار کرد: در سال ۱۳۸۸ تعداد آمار نوزادان سزارین و طبیعی ۶هزارو ۴۲۸ زایمان موفق بوده که در مشابه سال ۹۹ تا کنون ۵ هزارو ۸۵۰ نفر نوزاد متولد شده که از این تعداد ۱ هزارو ۷۱۷ سزارین و ۴هزار و ۱۳۳ نفر زایمان طبیعی موفق داشته اند.

ندا بهادری با ابراز خرسندی از تولد ۲۳ نوزاد در ۲۷ ساعت در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹گفت: تعداد ۲۳ زایمان موفق در زایشگاه انجام شده که از این تعداد ۱۸ تولد زایمان طبیعی و ۵ زایمان سزارین با تعداد ۱۵ نوزاد پسر و ۸ نوزاد دختر بود.

وی افزود : طی یک سال گذشته که در شرایط خاص کرونایی بودیم تعدادی از ماماها به کرونا مبتلا شدند و در برهه ای از زمان نیز با کمبود شدید نیرو و با فشرده کار بالا زایمانها انجام می شد در این بین بسیاری از مادران هم با این بیماری درگیر بودند که خوشبختانه تلفات جانی در این یکسال نداشتیم.

مسئول و کارشناس مامایی زایشگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب با توصیه مجدد به مادران و تقاضای عاجرانه از آنان خواست به هیچ عنوان از خانه بیرون نروند و در خانه بمانند مگر در صورت نیاز و برای کارهای ضروری از جمله اقدامات درمانی، چرا که بخاطر حفظ جان مادر و نوزاد تا حد ممکن هیچ داروی برایشان تجویز نمی شود و بهترین راه پیشگیری در خانه ماندن، به مهمانی ها نرفتن ماسک زدن و مراقبت از خود و فرزندشان می باشد.

بخوانید :  علت کمبود کپسول گاز در شهرستان میناب چیست؟
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4376
  • کد خبر : 4376
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : قلم
  • 1337 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.