تاریخ انتشار : 04 فروردین 1400 - 16:45

پلیس هرمزگان در تعقیب کلاهبردار تلفنی مأمور نما /مراقب مأمورنماهای قلابی باشید

پلیس هرمزگان در تعقیب کلاهبردار تلفنی مأمور نما /مراقب مأمورنماهای قلابی باشید
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان با بیان اینکه پلیس در تعقیب کلاهبردار تلفنی مأمور نما که با معرفی خود به عنوان پلیس و بصورت تلفنی از مردم کلاهبرداری می‌کرد، است، از شهروندان خواست مرافب سارقان تحت پوشش مأمور انتظامی ودیگر ادارات باشند.

سرهنگ عبدالمجید کرمی صبح امروز(چهارم فروردین ماه) با اعلام این خبر گفت: برابر خبر رسیده مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان یکی از یگان های انتظامی و بصورت تلفنی شهروندان را فریب داده و مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است، پلیس آگاهی شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار را بصورت ویژه با پیگیری سرنخ های به دست آمده در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه سرقت تحت پوشش مأمور یکی از شیوه های سارقان در رسیدن به اهداف پلیدشان است، تصریح کرد: شیوه کار برخی از سارقان این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به زور گیری و سرقت می کنند.

این مسئول انتظامی با اشاره به دیگر شیوه های این افراد شیاد عنوان کرد: مجرمان با سوء استفاده از لباس نیروهای نظامی و انتظامی و گاه در پوشش نهادهای خدمات رسان از جمله ماموران آب، برق، گاز، بهداشت، شهرداری، کمیته امداد، پستچی و سایر سازمان ها و یا حتی بصورت تلفنی خود را مأمور انتظامی معرفی و اقدام به سرقت و کلاهبرداری مردم می کنند.

سرهنگ کرمی با بیان اینکه سارقان مأمور نما معمولا با استفاده از تجهیزات قلابی (بی سیم، دستبند، شوکر، اسلحه و…)، اقدام به فریب سوژه های خود می کنند، عنوان کرد: آشنایی افراد با قوانین و مقررات، حقوق شهروندی و برخورداری از مهارت های لازم در شناسایی به موقع این گونه سارقان، نقش بسزایی در ناکامی نقشه های مجرمان دارد.

بخوانید :  آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در میناب + فیلم

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: مأموران بر اساس قانون، حق ورود به حریم خصوصی افراد را نداشته و مردم می توانند با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی، نسبت به احراز هویت آنان اطمینان حاصل کرده و در غیر این صورت، اجازه ورود به منزل و خودروی خود را ندهند.

وی ادامه داد: ممکن است بعضی از سارقان با بررسی سوابق افراد اطلاعاتی را کسب کنند و هنگامی که قصد سرقت دارند برای جلب اطمینان یا ترساندن آنان این اطلاعات را بیان می کنند لذا شهروندان در چنین مواقعی فریب این افراد رانخورند.

سرهنگ کرمی در پایان ضمن تأکید بر لزوم آگاهی شهروندان برای شناخت مأموران واقعی پلیس به مردم توصیه کرد: ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیس به هیچ وجه به افرادی که هویت واقعی آنها را نمی‌شناسند اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، سریعاً مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ با ماموران انتظامی در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=4254
  • کد خبر : 4254
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 801 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.