تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1403 - 13:07

پاسخ استاندار اصفهان به دغدغه مردم سیریک برای اجرای طرح انتقال آب دریا

پاسخ استاندار اصفهان به دغدغه مردم سیریک برای اجرای طرح انتقال آب دریا
استاندار اصفهان با بیان اینکه عدم اطلاع‌رسانی صحیح باعث برخی سوء برداشت ها شده است گفت : در پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، تمامی پیوست‌های محیط زیست اعمال می شود.

استاندار اصفهان در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع اصفهان در برابر حواشی ایجاد شده درباره اعتراض مردم هرمزگان به اجرای طرح انتقال آب دریا گفت : از ابتدای آغاز این پروژه، به رعایت همه پیوست‌های محیط زیستی که در توافق با مسوولان ارشد استان هرمزگان پیش بینی شده بود توجه داشتیم و بر اساس آنها عملیات را پیش بُردیم.

وی گفت: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، احداث شهرک فرآوری مواد معدنی از شورابه‌های ناشی از آب شیرین‌کُن‌ها در شهرستان سیریک هرمزگان برنامه‌ریزی شده است؛ بنابراین هیچ شورابه‌ای به آب دریا نفوذ نخواهد کرد و در فرآورده‌های ثانوی به برخی فلزات خاص تبدیل خواهد شد

استاندار اصفهان تاکید کرد: مشکلات زیست محیطی نه‌تنها در اصفهان بلکه در پهنه کشور برای ما دغدغه است و این اطمینان را می‌دهیم که با اجرای پروژه انتقال آب هیچگونه خطری برای محیط زیست منطقه جنوب کشور ایجاد نخواهد شد.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: از طرفی ظرفیت‌های اقتصادی جدیدی در شهرستان سیریک ایجاد می‌شود زیرا به دنبال ایجاد شهرک فرآوری مواد معدنی در این شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: عدم اطلاع‌رسانی صحیح باعث برخی سوء برداشت ها شده که تنها راه‌حل، تبیین صحیح مسئله توسط مسئولان ارشد استان هرمزگان برای مردم است که این مهم با همکاری مسئولان این استان در حال انجام است و از این بابت از همکاری مسئولان استان هرمزگان قدردانی می‌کنیم.

مرتضوی گفت: تمام قد تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های تأمین آب استان اجرایی شوند و در این مورد همه بضاعت های استان را پای کار آورده‌ایم.

بخوانید :  آخرین وضعیت آبگیری سدهای استان هرمزگان تشریح شد/ سد جگین سر ریز شد

وی ادامه داد: تا قبل از شروع پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، رکورد اجرای انتقال ۱/۹ کیلومتر در روز بوده است که اکنون رکورد ۵ کیلومتر را نیز زده‌ایم.

استاندار اصفهان گفت : پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان با شتاب بالا و فعالیت روزانه ۴۰۰ تریلی حمل لوله و یکهزار و ۳۰۰ نفر جوشکار در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ با تامین آب مورد نیاز صنعت، بخشی از مشکلات آب آشامیدنی اصفهان نیز حل شود.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=12810
  • کد خبر : 12810
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 211 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.