تاریخ انتشار : 08 تیر 1398 - 16:46
امام جمعه میناب

وجود ۳۰۰۰ شکستگی لوله و هدررفت آب در میناب/بیشترین قداست زدایی از آب توسط متولیان این بخش صورت می گیرد

وجود ۳۰۰۰ شکستگی لوله و هدررفت آب در میناب/بیشترین قداست زدایی از آب توسط متولیان این بخش صورت می گیرد
حجت الاسلام و المسلمین معتمدی فر با بیان این که در میناب سه هزار شکستگی لوله و هدر رفت آب وجود دارد، گفت: بیشترین قداست زدایی از آب توسط متولیان این بخش صورت می گیرد.

به گزارش صدای میناب، حجت الاسلام و المسلمین « میرزا حسین معتمدی فر » در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان قوه قضاییه، به تشریح سرفصل هایی از بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار پرداخت و با ذکر این مطلب که توصیه های معظم له برگرفته از فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر بود، افزود:کار در دستگاه قضایی بسیار سخت و قضات ضمن پرهیز از قضاوت عجولانه می بایست تلاش کنند که دادرسی ها طولانی نشود.

وی همچنین با بیان این که تعداد پرونده‌های سالانه در محاکم قضایی به نسبت جمعیت ایران بسیار بالاست، افزود: وجود ۱۵ میلیون پرونده قضایی در دادگاه ها به هیچ وجه برازنده نظام اسلامی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی فر روند صعودی حجم پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها را یک مشکل و چالش برشمرد و اظهار کرد: وقتی سالانه ۳۰ هزار پرونده در محاکم قضایی میناب تشکیل می شود این یعنی ما باید بیشتر به سمت عفو و بخشش برویم.

امام جمعه شهرستان میناب گفت: طرح تحول در دستگاه قضا از نیازهایی است که باید به آن توجه کرد.

وی در ادامه به فرازهای دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: معظم له در جمع مسئولان و کارکنان دستگاه قضائی از مذاکره با آمریکا به عنوان فریب یاد کردند و به درستی که آمریکا در تمامی مذاکرات خود با کشورهای مختلف همواره به دنبال خلع سلاح بوده و خلع سلاح هم یعنی به سرنوشت لیبی دچار شدن، که جمهوری اسلامی هیچگاه فریب آنان را نخواهد خورد.

خطیب جمعه میناب اضافه کرد: آمریکا به دنبال خلع سلاح ایران است تا بتواند اهداف خود را پیاده کند.

معتمدی فر تصریح کرد: جنگ افزارها، سامانه موشکی و پهپادی و دیگر سیستم های دفاعی، خط قرمز و نوامیس جمهوری اسلامی هستند و به هیچ وجه بر سر آنها مذاکره نمی کنیم.

وی همچنین ضمن اشاره به هفتیم تیرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر سید محمدحسین بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، گفت: شهید بهشتی با بینش عمیق و بصیرتی که داشت، خط و خطر لیبرال ها و کسانی که به دنبال حذف ولایت فقیه از نظام بودند را از همان ابتدا شناسایی کرد.

بخوانید :  شایعه ابتلا به تب دانگی در یکی از شهرهای هرمزگان صحت دارد؟

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود به هفته نخست تیرماه که به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده اشاره کرد و با بیان این که در بخش عمده ای از فقه ما به اهمیت آب اشاره شده، عنوان کرد: آب اساس و بن مایه آفرینش است و در بیشتر متون فقهی ما از آن نام برده شده است.

وی افزود: آب در تاریخ و زندگی پیامبران و ائمه نیز مورد احترام بوده و الگوی مصرفی آب در اسلام نیز بر قداست این عنصر است.

امام جمعه میناب با بیان این مطلب که با آب باید مقدسانه برخورد کرد، اذعان کرد: متاسفانه در میناب بیشترین قداست زدایی از آب توسط متولیان آب صورت می گیرد.

معتمدی فر در ادامه با بیان این که حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد، گفت: متاسفانه در میناب در سه هزار نقطه شهری و روستایی شکستگی لوله و هدررفت آب وجود دارد که علت عمده آن فرسودگی شبکه و لوله ها است که به آن توجهی نمی شود.

وی ادامه داد: چرا با وجود این که تصفیه خانه خط انتقال آب از سد سرنی آماده است مسئولان نسبت به لوله گذاری در این راستا و تامین بخشی از آب شرب شهرمیناب و مناطق آن در آینده، گامی بر نمی دارند.

خطیب جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود تحریم امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب توسط ترامپ را نوعی خود محاصره ای دانست و بیان کرد: ترامپ با این حرکت خواست حقیر شدن خود در جمله مقام معظم رهبری که فرمود ترامپ را لایق پیام نمی دانم، را کاهش دهد.

وی همچنین با بیان این که سران پنج کشور عضو برجام در روند مذاکرات یک سال فقط وعده داند، افزود: اروپا بداند عصر عهدنامه ترکمنچای و گلستان گذشته است و امروز جمهوری اسلامی با اقتداری که از شهدا و آرمان های امام راحل گرفته است قادر است در صورتی که اروپا بر باقی ماندن ایران در برجام پافشاری کند، برجام را با اروپا به آتش بکشد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=322
  • کد خبر : 322
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : شبستان
  • 1004 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.