تاریخ انتشار : 27 شهریور 1402 - 11:17

واگذاری زمین رایگان طرح جوانی جمعیت در هرمزگان

واگذاری زمین رایگان طرح جوانی جمعیت در هرمزگان
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در مرحله دوم اهدای زمین رایگان طرح جوانی جمعیت به هزار ۲۹۰ مشمول این طرح زمین واگذار می‌شود.

عباس کمالی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: زمین‌های رایگان تا یک هفته آینده به متقاضیان در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، بندرلنگه، بستک و پارسیان واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: واگذاری این زمین‌ها در قطعه‌های ۲۰۰ متری به متقاضیانی که فرزند سوم آن‌ها از آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده است، تحویل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه زمین نیز در مرحله نخست این طرح به واجدان شرایط واگذار شد.

کمالی یادآورشد: تاکنون هفت‌هزار و ۱۲۶ متقاضی برای دریافت زمین طرح جوانی جمعیت در هرمزگان نام‌نویسی کرده‌اند و پرونده دیگر متقاضیان نیز در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه در مراحل بعدی نیز به دیگر واجدان شرایط در استان هرمزگان زمین رایگان واگذار می‌شود، اظهار کرد: خانواده‌های واجد شرایط برای دریافت زمین می‌توانند در سامانه جامع نهضت ملی به نشانی saman.mrud.ir ثبت نام کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به اداره‌های راه و شهرسازی شهرستان‌های محل خود مراجعه کنند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز پیش از این در یازدهمین نشست شورای مسکن استان با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش فعلی کشور در حوزه جمعیت است، اعلام کرده بود برای خانواده‌های مشمول این طرح و تشویق مردم به فرزندآوری در هر شهرستان باید اراضی پشتیبان مشخص شود تا در صورت تقاضا برای دریافت، مشکلی برای اهدای زمین وجود نداشته باشند.

تاکنون ۱۳۰ هزار نفر در هرمزگان در نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که سهمیه استان در حوزه شهری ۵۰ هزار و در حوزه روستایی ۱۶ هزار واحد مسکن است.

بخوانید :  توقیف تریلی حامل ۳۲ هزار لیتر بنزین قاچاق در میناب
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10745
  • کد خبر : 10745
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 676 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.