تاریخ انتشار : 28 فروردین 1403 - 22:21

هشدار هواشناسی هنوز قرمزاست؛ رعایت ایمنی و احتیاط الزامیست

هشدار هواشناسی هنوز قرمزاست؛ رعایت ایمنی و احتیاط الزامیست
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و از مردم خواست همچنان جانب احتیاط و ایمنی را نگه دارند.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان امشب اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در سراسر استان هرمزگان از غروب امروز سه شنبه ۲۸ فروردین تشدید و تا فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از مردم استان بر لزوم رعایت نکات ایمنی و احتیاطی تاکید کرد و افزود: باتوجه به همکاری خوب مردم، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان شاهد مخاطره جدی بر اثر فعالیت این سامانه در سطح استان نبودیم.

حسن زاده گفت: انسداد موقت مسیرهای روستایی رفع شده یا درحال بازگشایی همزمان با فروکش شدن جریان آبنما هاست همچنین آسیب‌ ۱۴ پایه‌ی برق فشار ضعیف و ۱۰۰ پایه‌ی فشار متوسط رفع و تا ساعاتی دیگر برق ۳۰ روستا وارد مدار می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ترمیم فیبر نوری رودان نیز خبر داده و گفت: آبگرفتگی شدیدی در معابر و مناظر گزارش نشده و شاهد دفع مناسب روان‌آب‌ها به ویژه در جزیره کیش با بیشترین حجم بارندگی هستیم.

حسن زاده درخصوص اسکان اضطراری نیز اشاره داشت: سالن‌های ورزشی، مدارس و سالن‌های ادارات آماده شده به ویژه در جزایر و تاکنون بیش از ۴۰ مسافر در قشم اسکان یافته‌اند.

وی بر اثر این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و شهری، اختلال در فعالیتهای عمرانی و باغی و زراعی احتمال خسارت به برخی زیرساخت ها احتمال تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه‌ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر طوفان لحظه‌ای و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی وجود دارد.

بخوانید :  تصادف در توکهور و هشتبندی با یک فوتی و دو مجروح

وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در تمامی مناطق استان در آمادگی کامل هستند و با سرعت نسبت به رفع آسیب‌ها اقدام می کنند و لازم است همچنان مردم استان از تردد غیر ضروری در سطح شهر و مسیرهای برون شهری خودداری نموده واز توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند.

مطابق هشدارهای دریایی اداره‌کل هواشناسی استان و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی،از ساعات اولیه امروز شاهد شرایط ناپایدار جوی و دریایی در سطح استان بودیم و بر همین اساس هشدار هواشناسی و دریایی هنوز سطح قرمز اعلام شده است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=12644
  • کد خبر : 12644
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 140 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.