تاریخ انتشار : 19 تیر 1398 - 14:46
شورای سلامت شهرستان میناب

هشدار برای شیوع تب کریمه کنگو در میناب

هشدار برای شیوع تب کریمه کنگو در میناب
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب با هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: گوشت دام‌های با منشأ تامین و کشتار نامعلوم و غیرمجاز می‌تواند در فصل گرم عامل شیوع تب کریمه کنگو باشد

به گزارش صدای میناب «سیدمحمدرضا حسینی» در نشست شورای سلامت شهرستان میناب با تاکید بر ضرورت استفاده از گوشت‌های دارای مهر و برچسب دام‌پزشکی اظهار کرد: گوشت‌هایی که فاقد مهر و برچسب باشند، به صورت غیرمجاز کشتار شده‌اند و سلامت آن‌ها تضمینی ندارد. 

وی بیان کرد: گوشت دام‌های با منشأ تأمین و کشتار نامعلوم و غیرمجاز، می‌تواند در فصل گرم سال عامل انتقال بیماری‌های کشنده از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو باشد. 

حسینی خاطرنشان کرد: در کشتارگاه‌های مجاز که نظارت بهداشتی و شرعی روی آن‌ها انجام می‌شود، لاشه‌ها بعد از ذبح به مرحله پیش‌سرد وارد می‌شوند و ۲۴ ساعت بعد از ذبح نیز در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرند. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: این روش ضامن پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو است که در بسیاری از کشتارهای بدون نظارت، این مرحله انجام نمی‌شود. 

وی یادآور شد: هنگام ذبح وضعیت سلامت دام در کشتارگاه، قبل و بعد از کشتار مورد بررسی دام‌پزشکان قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده علائم بیماری‌زا از چرخه کشتار و مصرف حذف می‌شوند اما این مرحله در کشتارهای بدون نظارت و خانگی انجام نمی‌شود. 

حسینی بیان کرد: با توجه به این‌که این بیماری از طریق گزش کنه، تماس با خون، ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود، اراضی برای از بین بردن کنه‌ها سم‌پاشی شده و توصیه می‌شود برای از بین رفتن این بیماری، لاشه کشتار به مدت ٢۴ ساعت در اتاق پیش‌سردکن نگهداری شود.

بخوانید :  بلاتکلیفی مالکان زمین‌های شهرک امام حسین میناب به بیش از 10 سال رسید/ مشکل کار دقیقاً کجاست؟ + فیلم
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=525
  • کد خبر : 525
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 640 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.