تاریخ انتشار : 24 خرداد 1402 - 21:27

هرمزگان کم بارش‌ترین استان کشور / تابستان سختی در پیش است

هرمزگان کم بارش‌ترین استان کشور / تابستان سختی در پیش است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: شرایط آبی امسال استان هرمزگان شکننده‌تر از سال قبل است و مردم مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به فرا رسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب، از تحت تاثیر قرار گرفتن منابع تامین آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان از خشکسالی فصل زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ خبر داد.

حمزه پور با بیان اینکه کاهش ۵۲ درصدی بارندگی هرمزگان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، منابع سطحی و زیرسطحی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده است، گفت: بر پایه آمار منابع آب ایران، در فصل آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ میزان بارش هرمزگان ۹۶.۹ میلی متر بوده است، این در حالی است که بارش مدت مشابه فصل آبی گذشته هرمزگان ۲۰۱.۴ میلی متر بوده است.

او گفت: بر اساس آمار منابع آب ایران، استان هرمزگان بیشترین میزان کاهش بارش در سال آبى ۱۴٠١- ۱۴٠٢ نسبت به مدت مشابه سال گذشته را در بین استان هاى کشور تجربه کرده است.

 به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، در فصل آبی جاری بیشتر شهرستان‌های استان با کاهش چشمگیر بارش مواجه بوده و این نشان از هشداری است که باید در تابستان پیش رو، مدیریت بهتری برای تامین و مصرف آب داشته باشیم.

حمزه پور گفت: آبفا از هیچ کوششی برای تامین نیاز آبی مشترکان دریغ نمی‌کند، اما انتظار است که برای جلوگیری از کمبود آب، مردم نیز مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند تا بدون مشکل از تابستان گذر کنیم.

مدیرعامل آبفا با بیان اینکه شرایط امسال نسبت به سال گذشته سخت‌تر و شکننده‌تر است، گفت: با توجه به گرمای هوا و کمبود منابع، مشکل دوچندان شده و آبفا نیز با برنامه ریزی و پیش بینی‌های انجام شده تلاش می‌کند تا با مشکل کمتری از تابستان پرتنش عبور کنیم.

بخوانید :  طوفان حاره ای در راه است/لزوم ممنوعیت تردد شناورها در دریای عمان

به گفته حمزه پور، استان هرمزگان به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریا، ظرفیت بالایی برای شیرین سازی آب دریا دارد، ادامه داد: شیرین سازی آب دریا فرایند پیچیده است که هزینه بالایی می طلبد از این رو مناطقی که از منابع آب شیرین کن ها، تامین آب می شوند نیز به دلیل مصرف بالا و محدودیت ظرفیت آب شیرین کن ها نیز بایستی مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند.

او گفت: در آینده نزدیک ظرفیت تاسیسات نمک زدایی افزایش می‌یابد و زمینه تامین آب پایدار فراهم خواهد شد.

از ۲۶ خرداد تا ۱ تیر هفته صرفه جویی در مصرف آب نام گذاری شده است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10023
  • کد خبر : 10023
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 268 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.