تاریخ انتشار : 16 شهریور 1399 - 13:47
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

هرمزگان در حالت تهدید و هشدار جدی است/آماده باش بخش کووید ۱۹ در بیمارستان ها

هرمزگان در حالت تهدید و هشدار جدی است/آماده باش بخش کووید ۱۹ در بیمارستان ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: در حال حاضر هرمزگان در حالت تهدید به خطر و هشدار جدی قرار دارد و این موضوع بر می گردد به رفتار تک تک ما که این وضعیت را به کدام سمت پیش ببریم.

دکتر حسین فرشیدی افزود: هرمزگان در حالت وضعیت پایدار و یک ثبات نسبی است، نمی توانیم بگوییم که اکنون وضعیت استان سفید شده است و همه بازگشایی ها صورت گیرد خصوصا که الان که بحث بازگشایی مدارس مطرح است که یک دغدغه خاطر بسیار شدید برای ما، نظام آموزشی کشور و در نهایت برای خانواده ها است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود باید بتوانیم نحوه همزیستی مسالمت آمیز با کرونا را فرا بگیریم، خاطرنشان کرد: در کنکور اخیر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بسیار خوب توسط آموزش و پرورش و سازمان سنجش کشور شاهد یک مدیریت بسیار خوب بودیم.

فرشیدی بیان کرد: اجرای برنامه کنکور یک نمونه بسیار موفق و خوب از اراده انجام کار بر اساس دستورالعمل های بهداشتی بود.

وی اضافه کرد: در مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد رعایت ۷۰ درصدی دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم در هیئت های عزاداری بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه برخی از هیئت هایی که در حاشیه شهرها قرار داشتند به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تذکرات لازم به آنها داده شد، تصریح کرد: طبق آخرین بررسی های بهداشت و درمان استان در شهر های اصلی هرمزگان استفاده از ماسک به خوبی صورت می گیرد و این امر نشان از رعایت بسیار خوب پروتکل ها توسط مردم است.

وی بیان کرد: اگر درصد استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی در زمستان امسال توسط مردم به خوبی رعایت شود می توانیم با وجود آنفلوآنزا مشکلات کمتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به آماده باش بخش های کووید ۱۹ در بیمارستان های استان، عنوان کرد: تعدادی از بخش های کووید که در زمان پیک بیماری فعال بود و اکنون بنا به شرایط موجود و کاهش بار بیماری به حالت تعطیلی در آمده است برای وضعیت بحران آماده خدمت رسانی است.

بخوانید :  خلیج فارس مواج می‌شود/دمای هرمزگان کاهش می‌یابد

فرشیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هرمزگان در حالت تهدید به خطر  و هشدار جدی قرار دارد و این موضوع بر می گردد به رفتار تک تک ما که این وضعیت را به کدام سمت پیش ببریم.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2588
  • کد خبر : 2588
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایسنا
  • 1275 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.