تاریخ انتشار : 24 مرداد 1402 - 16:10

نکاتی برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین

نکاتی برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به گرمای هوا و مسیر پیاده روی اربعین برای جلوگیری از گرمازدگی شهروندان توصیه‌هایی داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به گرمسیر بودن مسیر پیاده روی اربعین حسینی (ع) و فراهم بودن شرایط گرمازدگی زوار گفت: زائران برای جلوگیری از گرمازدگی، نوشیدن آب را جدی بگیرند و در مسیر پیاده روی از آب آشامیدنی به مقدار لازم استفاده کنند.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: زائران برای کم آب نشدن بدن در گرمای مسیر پیاده روی از مصرف نوشیدنی‌های گازدار و کافئین‌دار خودداری کرده، و به جای آن از شربت‌های سنتی همچون سکنجبین، خاکشیر و تخم شربتی استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه مصرف یخ و آب بسیار خنک دمای بدن را بالا برده و موجب عطش می‌شود به زوار توصیه می‌شود مصرف آب سرد را به حداقل برسانند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: زوار همچنین برای جلوگیری از کم آب شدن بدن از مصرف شیرینی ها، غذا‌های شور، کنسروها، غذا‌های سرخ کرده و ادویه‌ها خودداری کرده و مصرف میوه و سبزیجات را جایگزین کنند.

ذاکری هم چنین توصیه کرد: زوار تا حد ممکن از لباس‌های گشاد، نخی و خنک استفاده کرده و از همراه داشتن بار اضافه بپرهیزند.

معاون بهداشتیدانشگاه علوم پزشکی هرمزگان استفاده از چفیه، کلاه و عینک در طول مسیر حرکت را نیز توصیه کرد و گفت: بهتر است زوار هر از گاهی چفیه خود را با آب مرطوب کنند.

ذاکری افزود: زائران برای جلوگیری از گرمازدگی در طول روز و گرمای زیاد هوا در موکب‌ها استراحت کرده و عصر‌ها یا شب‌ها به پیاده‌روی ادامه دهند.

وی گفت: زوار باید در صورت بروز خستگی یا کوفتگی، حرکت در مسیر زیارت را برای ساعاتی متوقف کرده و پس از بهبودی نسبی مسیر خود را ادامه بدهند.

بخوانید :  قتل در میناب، دستگیری در مشهد/ عامل جنایت در پارک آنامیس میناب دستگیر شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به زوار توصیه کرد: قبل از رفتن به راهپیمایی اربعین، صبح‌ها آب ولرم، آبلیمو و عسل بنوشند و تعدادی لیموترش تازه به همراه داشته باشند تا در صورت عطش یا گرمازدگی از آن استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10481
  • کد خبر : 10481
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صداوسیما
  • 128 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.