تاریخ انتشار : 11 خرداد 1402 - 18:05

نهمین جشنواره انبه و یاسمین گل در میناب برگزار می شود

نهمین جشنواره انبه و یاسمین گل در میناب برگزار می شود
شهردار میناب از برنامه ریزی برای برگزاری نهمین جشنواره انبه و یاسمین گل در شهر میناب خبر داد

حبیب الله سهرابی شهردار شهر میناب اظهار داشت: با توجه به اینکه به فصل برداشت انبه نزدیک هستیم برای برگزاری این جشنواره باید به بررسی ابعاد مختلف پرداخت تا بتوان یک جشنواره باشکوه را برگزار کرد.

وی افزود: با برنامه ریزی های مختلفی که در سال گذشته برای این جشنواره انجام دادیم، توانستیم این جشنواره و فرهنگ و آداب  و رسوم مردم این شهرستان را از زوایای مختلف به تصویر بکشانیم.

شهردار میناب گفت: از آنجایی که هر شهر برای خود نمادی برای بیان و معرفی خود دارد، نماد و سنبل شهرستان میناب هم انبه و یاسمین گل است که به شکرانه آن در فصل برداشت این جشنواره برگزار می شود و در سال جاری برای برگزاری نهمین دوره آن برنامه ریزی می شود.

سهرابی عنوان کرد: شهرداری میناب برای حفظ این درختان بومی و نماد شهرستان  اقدام به کاشت درختان انبه وسایر درختان  بومی در بوستانها و میادین کرده است و برای کاشت درخت یاسمین گل هم اقداماتی را با هماهنگی شورای شهر انجام خواهیم داد تا در راستای تجاری سازی این گل خوشبو که یکی از نمادهای مخصوص میناب است اقدام شود.

وی با بیان اینکه در نهمین دوره این جشنواره به دنبال به نمایش گذاشتن پوستر این جشنواره در معرض دید عموم هستیم گفت: نماد پنجشنبه بازار میناب هم یکی دیگر از مواردی است که در صورت آماده شدن برای معرفی در معرض دید قرار خواهد گرفت.

شهردار میناب گفت: برای اینکه استفاده از ظرفیت هنر هنرمندان را در برنامه های فرهنگی وهنری بیشتر نمایش دهیم مدیر داخلی این جشنواره را از سوی شهرداری یکی از هنرمندان این شهر که در معاونت هنری شهرداری به کار گرفته شده است را انتخاب می کنیم تا رابط بین هنرمندان وشهرداری شود.

بخوانید :  ۷ نفر از متعرضین به مأموران فراجا در ماجرای روستای گوجگ میناب دستگیر شدند

سهرابی گفت: برنامه ریزی برای این جشنواره به این صورت است که با در نظر گرفتن از ظرفیتهای مسولان و مردم و هنرمندان و باغداران و فعالین محیط زیست  و خبرنگاران شهرستان شورای سیاست گذاری شورای سیاست گذاری  جشنواره  ها و برنامه های فرهنگی شهرستان را دایر کنیم که این کار می توان  در امر مردمی سازی  این برنامه ها کمک شایانی کند.

وی از راه اندازی محل دبیرخانه جشنواره انبه خبر داد و افزود: در جشنواره سال ۱۴۰۲ دبیر خانه را تقویت خواهیم کرد و با در نظر گرفتن محلی برای برنامه ریزی ها دبیرخانه جشنواره  را راه اندازی خواهیم کرد.

شهردار میناب اطهار داشت: مردم میناب همانطور که به برگزاری سوگواره ها و مراسم آئینی ارزش قائل هستند به برگزاری جشنواره های برای استفاده و معرفی فرهنگ و آداب و رسوم  این منطقه هم نیاز دارند که انتظار هست در این زمینه همه همکارهای لازم را برای باشکوه برگزار کرد این جشنواره داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9872
  • کد خبر : 9872
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 319 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.