تاریخ انتشار : 12 شهریور 1399 - 16:40

نظر دانشگاه علوم پزشکى برای برگزارى برنامه‌هاى آموزشى / ۶ شهرستان در وضعیت قرمز

نظر دانشگاه علوم پزشکى برای برگزارى برنامه‌هاى آموزشى / ۶ شهرستان در وضعیت قرمز
درحالى از ۱۵ شهریور سال تحصیلى جدید آغاز می‌شود که برخى از خانواده‌ها حاضر به فرستادن فرزندانشان به کلاس‌هاى حضورى نیستند؛ آموزش و پرورش برای آغاز سال جدید سه سناریو دارد اما دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان در این زمینه پیشنهاد بهتری دارد.

با اعلام ستاد کرونای استان ، وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های هرمزگان مشخص شد و ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و همچنین ۴ شهرستان در وضعیت زرد یا هشدار و دیگر مناطق در وضعیت سفید قرار دارند.

شهرستان های جاسک، بستک، پارسیان، بندرلنگه، میناب و بندرعباس در وضعیت قرمز قرار گرفتند و مناطق حاجی آباد، قشم، رودان و بندرخمیر وضعیت زرد یا هشدار قرار دارند و همچنین بشاگرد، سیریک، ابوموسی در وضعیت سفید قرار دارند.

براى بازگشایى مدارس، سه سناریو روى میز است

از اواسط تابستان سال جارى، بسیارى از خانواده‌ها دل نگرانى‌هاى فراوانى براى شروع مدارس و حضور فرزندانشان در کلاس‌هاى درس داشته‌اند چرا که ویروس مرموز کرونا همچنان در بین ما جولان می‌‌دهد و منتظر فرصتى است تا مهمان خانه هرکدام از ما شود و چه فرصتى بهتر از کلاس‌هاى درسى که اصول بهداشتى در آن رعایت نشود!

به گفته رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش هرمزگان، از روز شنبه ۱۵ شهریورماه مدارس رسما فعالیت خود را آغاز می‌کنند و برنامه‌هاى آموزشى در سه حالت حضورى براى مناطق سفید، نیمه حضورى براى مناطق زرد و غیر حضورى براى مناطق قرمز، برگزار خواهد شد که آخر هر هفته وضعیت کرونا در هر شهرستان اعلام شده و بر آن مبنا تصمیم گیرى می‌شود.

نظر دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان براى چگونگى برگزارى برنامه‌هاى آموزشى مدارس

در این رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان ، می‌گوید: در جلسه‌ای که با آموزش و پرورش خواهیم داشت، قرار بر این شد تا پیشنهاد دهیم که این اداره، برنامه‌هاى آموزشى را در مناطق نارنجى و زرد همانند مناطق قرمز، بصورت آنلاین و غیر حضورى برگزار کند.

بخوانید :  خلیج فارس مواج می‌شود/دمای هرمزگان کاهش می‌یابد

دکتر فاطمه نوروزیان ادامه می‌دهد: در مناطق سفید هم مثل مناطق زرد، دانش آموزان هر روز به مدرسه نروند و کلاس‌هاى درس بصورت نیمه حضورى برگزار شود که در نهایت باید ببینیم خروجى این جلسه براى تصمیم نهایى چه خواهد بود.

وى تصریح می‌کند: علت این پیشنهاد این است که در شهرستان‌هاى سیریک، بشاگرد و ابوموسى که در وضعیت سفید کرونا قرار دارند، این وضعیت خیلى قابل اعتماد نیست چرا که بسیارى از مردم این مناطق حاضر به انجام تست نیستند در نتیجه نباید فریب رنگ سفید این شهرستان‌ها را خورد و اقدام به برگزارى کلاس‌هاى حضورى کرد.

نوروزیان در خصوص شهرستان بندرعباس اظهار می‌کند: وضعیت کرونا در شهرستان بندرعباس هم به رنگ قرمز درآمده است و کلاس‌هاى درس مدارس در این شهرستان فعلا بصورت آنلاین برگزار می‌شود تا ببینیم شرایط کرونا در آینده به چه صورت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2505
  • کد خبر : 2505
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : تسنیم
  • 1310 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.