تاریخ انتشار : 15 آبان 1401 - 10:37

نصب دوربین پلاک‌خوان در جایگاه‌های عرضه سوخت میناب

نصب دوربین پلاک‌خوان در جایگاه‌های عرضه سوخت میناب
فرماندار میناب ار نصب دوربین پلاک خوان در جایگاه های سوخت خبر داد و گفت : در حال حاضر تمامی جایگاه‌های شهری میناب دوربین پلاک‌خوان دارند.

جمع‌آوری کارت‌های آزاد سوخت جایگاه‌داران در هرمزگان طی چند ماه اخیر خبرساز شده است. در حالی که مسئولان کشوری بارها این موضوع را تکذیب کردند

اوایل تیرماه سال جاری دادستان شهرستان میناب از جمع‌آوری کارت‌های آزاد سوخت در هشتبندی و چراغ‌آباد خبرداد. به دستور «ابراهیم طاهری»، دادستان میناب در پی افزایش قاچاق بنزین در هشت‌بندی و ایجاد صف‌های طولانی در جایگاهای عرضه سوخت که باعث ایجاد نارضایتی‌های مردمی شده بود تمامی کارت‌های متعلق به جایگاه‌های سوخت در این مناطق جمع‌آوری شد.

پس از این اتفاق آنچه شاهدش بودیم بروز نارضایتی مردمی به علت نیاز عمومی به بنزین آزاد و پابرجا بودن صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت شهرستان میناب، سیریک و جاسک بود. برخی گزارش‌های مردمی رسیده نیز از افزایش نرخ بنزین تا لیتری ۱۱ هزار تومان در میناب خبر می‌داد.

در همین اثنا تعدادی از جایگاه‌داران در بندرعباس از دریافت بخشنامه‌ای با عنوان «غیرفعال شدن کارت‌های آزاد سوخت از یکم آذر ماه» خبر دادند. یکی از جایگاه‌داران بندرعباس در این رابطه توضیح داد: «در تاریخ هفتم آبان ماه نامه‌ای به دست ما رسید که در آن ذکر شده بود، از یکم آذر ماه سوخت‌گیری ماشین‌های شخصی در جایگاه‌های سوخت تنها با کارت‌های سوخت شخصی انجام شود. در این بخشنامه آمده بود که از یکم آذر ماه سال جاری کارت‌های بنزین جایگاه‌ها غیر فعال خواهد شد». او با اشاره به اینکه در بخشنامه مذکور علت حذف کارت‌های آزاد ذکر نشده، عنوان کرد که در تاریخ ۱۰ آبان ماه به جایگاه‌داران اعلام شد که این بخشنامه منتفی شده است. با این وجود اما مسئولان پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان از اساس موضوع جمع‌آوری کارت‌های آزاد سوخت در جایگاه‌ها را تکذیب کردند!

شرح آنچه در میناب رخ داد

روایت‌ها و گزارش‌های متعددی طی ماه‌های اخیر درباره‌ی وجود صف‌‌های طولانی پمپ بنزین ها در شرق هرمزگان، شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک منتشر شد. بنابر گفته‌های مردمی اختلال گسترده‌ای در کسب و کار و زندگی افراد ایجاد شد. برخی افراد می‌گویند گالن ۶۰ لیتری بنزین از ۷۰۰ تا یک میلیون تومان هم فروخته شد و جا به جایی بنزین از بندرعباس به میناب هم اتفاق افتاد.

«مجید سلحشور»، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب در رابطه با شرح ما وقع در این شهرستان گفت: «در تیر ماه گذشته قاچاق بنزین از هشتبندی شروع شد. قاچاق بنزین تاکنون سابقه نداشته است؛ آنچه اتفاق می‌افتاد قاچاق گازوئیل بود. قاچاق بنزین شروع شد چرا که خبر رسید در مرزهای شرقی کشور بنزین خریدار دارد و قیمت آن بالا رفته است و به لیتری ۴۰-۳۰ هزار تومان نیز رسیده است».

بخوانید :  رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید دفاع مقدس در میناب

معاون استاندار توضیح داد: «مجددا با افزایش و اختلاف قیمتی که در مرزهای شرقی ایجاد شد، قاچاق بنزین در شهرستان جاسک، سیریک و میناب از سر گرفته شد. پس از اینکه کارت‌های آزاد در شهرهای همجوار جمع‌آوری شد تمامی متقاضیان سوخت به میناب هجوم آوردند، به همین علت تمام جایگاه‌های این شهرستان درگیر و صف‌های بسیار طولانی را در تمامی ساعات شبانه روز شاهد بودیم. در نهایت با تصمیم شورای تامین به مدت یک هفته کارت آزاد جایگاه‌ها مجددا جمع‌آوری شد. در پی این تصمیم صف‌ها شکسته شد اما نارضایتی‌ها در شهر بزرگی مثل میناب آغاز شد. چرا که بسیاری از افراد به دلیل نوع اشتغالشان به سوخت بیشتر نیاز داشتند و سوخت شخصی پاسخگوی نیازشان نبود».


سلحشور اضافه کرد: «پس از یک هفته به مرور کارت‌های آزاد را به جایگاه‌داران برگردانده، جلسات توجیهی متعددی با آن‌ها گرفتیم که عرضه خارج از شبکه نداشته باشند. همچنین با همکاری شرکت نفت نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در جایگاه‌های سوخت نیز اتفاق افتاد. در حال حاضر تمامی جایگاه‌های شهری میناب دوربین پلاک‌خوان دارند؛ دوربین‌ها این امکان را به ما می‌دهند خودروهایی که بیش از یکبار وارد جایگاه می‌شوند را تشخیص دهیم. با این تشخیص، افرادی که بیش از چهار بار در روز وارد جایگاه می‌شوند شناسایی شده و می‌تواند تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد. نصب دوربین‌های پلاک خوان و سایر اقدامات مشابه مانند نظارت میدانی دقیق‌تر و جلسات توجیهی با جایگاه‌داران سبب شده به شرایط مساعد برسیم و در حال حاضر اعتراضی هم نداریم و جایگاه‌های این شهرستان روند معمول خود را می‌گذرانند».

فرماندار ویژه میناب با تاکید بر اینکه کارت‌های آزاد سوخت را با اعمال محدودیت به جایگاه‌ها برگرداندیم، گفت: «براین اساس اگر افراد می‌خواهند از کارت آزاد استفاده کنند ۳۰ لیتر بیشتر نمی‌توانند بزنند و بیش از یکبار در روز هم نمی‌توانند از آن استفاده کنند. خوشبختانه ده روزی است که شرایط عادی است و مشکلی نداریم».

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=8857
  • کد خبر : 8857
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صبح ساحل
  • 1202 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.