تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1399 - 12:18
برای اولین بار در بیمارستان میناب انجام شد؛

نجات جوان ۲۳ ساله مینابی از قطع نخاع با عمل جابجایی مهره گردن

نجات جوان ۲۳ ساله مینابی از قطع نخاع با عمل جابجایی مهره گردن
با عمل جابجایی مهره گردن در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب، جوان ۲۳ از قطع نخاع و جلوگیری از فلجی حتمی نجات یافت.

دکتر محمد مورخ، رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان میناب از نجات جوان ۲۳ ساله مینابی از قطعی حتمی نخاع گردن بیمار ترافیکی در این بیمارستان خبر داد و گفت: پس از انتقال این جوان و با اعلام مجروحیت یک مورد بیمار ترافیکی و انجام ام آر آی و سی تی اسکن و با توجه به پارگی و له شدگی نخاع آسیب دیده گردن و دیافراگم، توسط دکتر دهقان تحت عمل موفقیت آمیز قرار گرفت.

دکتر محمود دهقان جراح و متخصص مغز و اعصاب بیمارستان میناب در گفتگویی اظهار کرد: بیمار به لحاظ شدت جراحات وارده دچار شکستگی مهره پنجم گردنی شده و با فشار بر نخاع (قطعی ناقص) همراه بود و همچنین فلجی کامل هر ۴ اندام (هر دو دست  و هر دو پا) و در پی آن مشکل تنفسی به علت فلج دیافرگم، با ریسک بالا تحت عمل جراحی ستون مهره های گردنی در مدت زمان ۸ ساعت قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به له شدگی مهره پنجم گردنی، مجبور به برداشتن این مهره و همچنین جایگزینی آن با مهره مصنوعی شدیم که با این کار فشار از روی نخاع برداشته شد و به وسیله پلاک فیکساسیون انجام شد و در کمال ناباوری تنفس بیمار از ناحیه دیافراگم و حرکت اندام ها طی ساعتی پس از جابجایی مهره گردنی، به حالت عادی برگشت و فلجی اندام های فوقانی بطور کامل بهبود یافت ولی واکنشی از اندام های تحتانی در وهله اول از خود نشان نداد.

دهقان ادامه داد: بعد از معاینه مجدد بیمار در بخش مراقبت های ویژه در بخشI.C.U. که امید کمی به بهبود نخاع اندام های تحتانی بود، خوشبختانه بطور نسبی پس از یک ماه فلجی و بصورت تدریجی اندام های تحتانی در حال بهبودی حسی حرکتی می باشند.

بخوانید :  زندگی اسفبار مادر شهید در خرابه ای به نام خانه در میناب + فیلم

وی خاطرنشان کرد: بیمار هم اکنون بعد از گذشت چند هفته از عمل و ترخیص از بیمارستان، مراحل ترمیم اندام های حسی بیماری تا سلامتی کامل را در منزل می گذراند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1670
  • کد خبر : 1670
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : هرمز
  • 840 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.