تاریخ انتشار : 26 فروردین 1403 - 9:29

ناپایداری شدید جوی و دریایی در هرمزگان پیش‌بینی شد

ناپایداری شدید جوی و دریایی در هرمزگان پیش‌بینی شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور همزمان دو هشدار هواشناسی و دریایی در سطح استان خبر داد.

مهرداد حسن‌زاده شامگاه شنبه با اعلام این خبر افزود: صبح دوشنبه تا ظهر چهارشنبه وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق و گاه تگرگ، تندباد لحظه ای گاه بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲۵۰ سانتیمتر (۸ پا) پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: از بعداز ظهر چهارشنبه تا ظهرجمعه نیز شاهد وزش باد نسبت شدید شمال غربی تا جنوب غربی در محدوده ۴۳ کیلومتر بر ساعت (۲۴ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، تندباد لحظه ای و افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰ سانتی‌متر( نزدیک ۶ پا) خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه منطقه اثر این سامانه، خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای عمان خواهد بود، گفت: در اثر فعالیت این سامانه احتمال خسارت، اختلال در ترددهای دریایی قایق های صیادی و فعالیت های تفریحی ، اختلال در تردد شناورهای مسافربری در بنادر استان، اختلال در تردد کشتی های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پروش ماهی وجود دارد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های امدادرسان در مناطق دریایی، تمهیدات لازم در مناطق دریایی و ساحلی استان را برای جلوگیری از خسارات احتمالی، دوری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری بیاندیشند.

حسن‌زاده همچنین از صدور نارنجی هواشناسی نیز در سطح استان خبر داد و گفت: طی روزهای دوشنبه ۲۷ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین شاهد فعالیت قابل ملاحظه سامانه بارشی در سطح استان خواهیم بود.

بخوانید :  لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس

وی افزود: بر اثر فعالیت این سامانه در سطح استان شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تندباد لحظه ای با تاکید بر روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهیم بود و منطقه اثر آن بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، قشم، جزیره کیش، جزیره لاوان، میناب است.

حسن‌زاده گفت: براثر این سامانه احتمال وقوع سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه ای، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد و توصیه می‌شود دستگاه های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها، عدم توقف در بستر رودخانه ها، احتیاط در عبور از مسیل ها، عدم فعالیت‌های کوه نوردی، محافظت از محصولات کشاورزی و احتیاط در ترددهای جاده‌ای مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به‌منظور فراهم‌نمودن تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی و رعایت نکات ایمنی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=12596
  • کد خبر : 12596
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 153 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.