تاریخ انتشار : 03 آبان 1398 - 11:27
بحران زیست محیطی

میناب در رنج دفع غیر اصولی زباله های شهری

میناب در رنج دفع غیر اصولی زباله های شهری
بحران تولید انبوه زباله و دفن غیر اصولی آن در بسیاری از شهرستان های استان هرمزگان به ویژه میناب به معضلی برای سلامت محیط زیست تبدیل شده و انجام اقدام اساسی و مهار آن امری ضروری به شمار می رود.

به گزارش صدای میناب ، شهرستان میناب این روزها در رنج دفن زباله های شهری است و واقعاً شگفت انگیز بوده چنین شهری که اکوسیستم آن گوهر ارزشمند استان است تبدیل به شهری با بوی بد و عفونت شود.

نگوییم که این روزها کسی صدای ما را نمی شنود و کاری از دستمان بر نمی آید اگر به فکر پاکسازی زباله های رها شده و دفن غیر اصولی آن ها در اطراف میناب و روستاهای آن نباشیم به پیشواز نابودی کامل اکوسیستم این دشت خواهیم رفت.

دفن غیر اصولی و رها شدن حجم زیاد زباله های شهری در اطراف و روستاهای میناب می تواند تهدید بزرگ در فصول بارندگی برای اکوسیستم و نابودی زمین های کشاورزی گردد.

دفن غیر اصولی و رها شدن حجم زیاد زباله های شهری در اطراف و روستاهای میناب می تواند تهدید بزرگ در فصول بارندگی برای اکوسیستم و نابودی زمین های کشاورزی گردد.

این روزها چشم های ما شاهد انبوه زیادی از زباله های شهری در حاشیه شهر و روستاهای میناب است که باید تلنگر جدی به مسئولان زده شود چرا که خشکسالی های چندین ساله این دشت به اندازه کافی به محیط زیست میناب آسیب رسانده و دیگر نباید با رها کردن زباله های شهری ضربه جدیدترین به محیط زیست دشت میناب وارد کنیم.

دفن و رها شدن غیر اصولی زباله های شهری در میناب از حد بحران فرا رفته که می‌طلبد مسئولان تمام تلاش خود را در رفع آسیب‌های ناشی از آن انجام دهند چرا که مدیریت دفن زباله های عفونی و شهری از مهمترین معضلات شهرنشینی است که اگر درست و اصولی انجام نشود تبدیل به تهدیدی جدی برای سلامت عمومی خواهد شد.

بخوانید :  علت کمبود کپسول گاز در شهرستان میناب چیست؟

شهر بدون زباله از آرمانهای اصلی شهرها باید قرار بگیرد و تغییر رفتار شهروندان و گاهی آنها از اهمیت کاهش تولید زباله بر سلامت عمومی شهروندان و حیات وحش و زندگی نسل‌های آینده می‌تواند در رسیدن به این هدف یاری برساند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=711
  • کد خبر : 711
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : هرمز
  • 1105 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.