تاریخ انتشار : 01 آذر 1400 - 16:13
یاداشت به قلم مهدی میرآبی؛

میناب، شهر بی‌حساب و کتاب!

میناب، شهر بی‌حساب و کتاب!
مهدی میرآبی، نویسنده و روزنامه‌نگار، در یادداشت ارسالی که در اختیار "پایگاه خبری صدای میناب" قرار داد نوشت :

شهرت میناب به آبادانی و توسعه‌اش نیست، بلکه به خرابکاری، سنگ اندازی و جلوگیری از پیشرفت و ترقی است. به عبارت دیگر ما در میان مدیران دستگاه‌ها، همدلی و اتحاد به جهت کار رواجیِ ارباب رجوع‌ها در قیاس با شهرهای همجوار کمتر شاهد هستیم.

این سخن بیراهه نیست و این شهر ید طولایی در این زمینه دارد و مسئولانش هر کدام به سهم خود و در دوره خود بخاطر نوع نگرش و نگاه کوته‌بینشان سهمی در این قضیه داشته‌اند.

کسانی که با فضا و ساختار دستگاه‌های اجرایی میناب خوب آشنا هستند و افراد ذی‌نفوذ این ادارات را می‌شناسند یا خود در گذشته یکی از نیروهای فعال درون دستگاه بوده‌اند نیک می‌دانند که سخن از چه می‌گویم.

بسیاری از شهروندان بارها و بارها نارضایتیِ مطلق خود را برای کسب و کارهای کلان و طرح‌های تولیدی که به علت عدم مجوز و عدم موافقت به سرانجام نرسیده است نقل محافل کرده‌اند و گلایه‌ای شدید از عدم همکاری و عدم انعطاف‌پذیریِ مسئولین شهر دارند.

از اینها گذشته، در بخش عمرانی که مسئولین خود مجری طرح‌اند کار را اصولی و استاندارد پیش نمی‌برند.
یعنی شاهد هستیم که بسیاری از پروژه‌ها که در دید مردم است از روی اصول اجرا نمی‌شود. در همین خصوص دسته‌گل آنها پروژه‌ی خیابان شهید امینی است. مسیر پر رفت و آمد و شلوغی که آن را بستند و به پیاده رو تبدیل کردند. ماه‌های زیادی طول کشید تا پروژه به بهره‌برداری برسد و به همین دلیل کسب و کار مغازه‌ها با افت شدیدی روبرو شد و از رونق افتاد. حال در یک اقدام بسیار نادر و عجیب هنوز یک سال از بهره برداریِ آن نگذشته که تخریبش کردند و به حالت اولش برگردانند! مسئولان و متولیان امر از خجالت آب نمی‌شوند و به ریش خود نمی‌خندند؟! که میلیاردها تومان از پول بیت‌المال را دارند به ثمن بخس می‌برند و اینگونه هدر می‌دهند؟! با همین پول می‌شد ده‌ها کار مهم و ضروری برای این شهر انجام داد. اگر از ابتدا، چنین طرح مهم و پر هزینه‌ای خوب نبود و می‌دانستند به ضرر دکان‌داران است چرا اجرایش کردند و اگر خوب بود و مورد رضایت همه بود چرا به یکسال نکشیده دارند خرابش می‌کنند؟!

بخوانید :  علت کمبود کپسول گاز در شهرستان میناب چیست؟

در این شرایط تحریم و بی‌پولی و کسریِ بودجه کشور، اینگونه پول بیت‌المال را به هدر دادن واقعاً هنر می‌خواهد. مسببان اول و اصلیِ این خرابکاری در درجه اول شهردار سابق و اعضای شورای شهر هستند، مردم میناب باید از تک‌تک آنها بازخواست کنند و آنها را پاسخ‌گو بدانند!

واقعاً آدمی از کار برخی مسئولان متحیر می‌شود و انگشت به دهان می‌ماند.
مولا علی می‌فرماید: “کار را به دست اهلش بسپارید.”
آنچه ما در این مُلک می‌بینیم کار را به دست نااهلان سپرده‌اند!

مهدی میرآبی
نویسنده و روزنامه‌نگار

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=6839
  • کد خبر : 6839
  • نویسنده : مهدی میرآبی
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 2178 بازدید
  • ۵ دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0
  1. ظاهرا زیبایی و پیشرفت به این شهرنیومده، داشتیم امیدوارمیشدیم که باکمال تعجب شنیدیم میخوان این پیاده راه رو خراب کنن و دوباره پارکینگ ماشین ها بشه و پرازآشغال و …

  2. دمش گرم. واقعا شهر ما بی در پیکره. همه ی شهرها و حتی روستاها پیشرفت و توسعه و آبادانی داشتند ولی میناب مثل یتیمیه که پدر نداره. واقعا واسه مسئولین شهر متأسفیم. قیامت باید جواب این مردم رو بدن. #میناب_مظلوم

  3. دمت گرم اقای میرابی بخدا حرف دل مردمو زدی متاسفانه مسولین شهر ما بی کفایتن و هیچ کاریش هم نمیشه کرد

  4. به غیرازلامپ عوض کردن معابر کندن خط لوله رنگ زدن جدول که اون کارگرانجام میده مامسئول دیگه ندیدیم اینارو باید به اونایی باید بگی نه که دم ازقانون مقرارت میزنن مگه این شهر دادستان نداره ازاسمشم معلومه دادستان کجاس هااا .ولی بنده خدا دنبال نامه سرگشاده واسه گرفتن سوخت براس وقت نداره ببینه مسولین چه میکنن به والله قسم حق این مردم گریبان گیرهمتون میشه تازه ازشهادت حضرت علی رد شدیم مردیکه نمونه حق وعدالت بود ازنون شبش میزد تایتیمی گرسنه نخابه ولی مسئول ازحق یتیم میخوره تا جیبش گشادتری بدوزه متاسفم متاسف خداازتون نگذره نمیگذره هم

  5. باعرض سلام وخسته نباشی بله آقای رحیمی درست میگن مگه ما تا حالا مسعولی دیده این ن بیایدنگاه همین دهیارهامحله نگاه کنیدبخیرباغ وخانه برای خودشان بخرنددیگه کاری بلدهستندیاهمین ماسه و شن یا سنگ رودخانه میناب تا کیش یاسادرهم میشه
    کسی هست بگه کی مشغول هست پول این کجامیره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.