تاریخ انتشار : 13 مهر 1402 - 20:22

موقوفه خواری چالش جدی اوقاف هرمزگان / دستگاهها در زمینه مقابله با وقف خواران فعالانه عمل کنند

موقوفه خواری چالش جدی اوقاف هرمزگان / دستگاهها در زمینه مقابله با وقف خواران فعالانه عمل کنند
مدیر کل اوقاف هرمزگان گفت : متاسفانه امروزه موقوفه خواری معضلی است که بسیارمد نظر سودجویان و کسانی که بدنبال اراضی بلا صاحب هستند قرارگرفته است ، که ما هم نیز امیدوار هستیم با کمک همه دستگاها موقوفات را احیا کنیم.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان در همایش وقف احسان ماندگار به مناسبت هفته وقف در این شهرستان اظهار داشت: نگاه امام جمعه شهرستان میناب در تایید مدیران حال و گذشته اوقاف در شهرستان نگاه خاص و با ارزشی است که جای تقدیر دارد.

وی افزود: بحث اجرای نیت واقفین در موقوفات دراستان دغدغه همه ما است و مهمترین اصل کار ما در اوقاف  و امور خیریه  نیز همین است و زمانی اجرا می شود که  حق وقف را از دیگران بگیریم و آن موقوفه را به درآمد زایی برسانیم تا بتوانیم اجرای نیت کنیم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان با اشاره به برخی از صحبت های امام جمعه میناب در خصوص برخورد با موقوفه خواری در میناب گفت: این موضوع نه تنها در شهرستان میناب بلکه در کل استان هرمزگان با آن مواجه هستیم و این به معضلی برای ما تبدیل شده است و کسانی هستند که دوست دارند بر اموال آنها روز به روز افزوده شود اما اینکه از چه راهی باشد برای آنها فرقی ندارد.

مسعودی عنوان کرد: متاسفانه امروزه موقوفه خواری معضلی است که  بسیار مد نظر سود جویان و کسانی که بدنبال اراضی بلا صاحب هستند، قرار گرفته که ما هم نیز امیدوار هستیم با کمک همه دستگاها موقوفات را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه نباید حتی قطعه کوچکی از یک موقوفه بدون استفاده بماند، خاطر نشان کرد: همه موقوفات باید مورد استفاده قرار گیرند و بر اساس نیت واقف هم عمل شود که خوشبختانه امروز با استفاده از تکنولوژی در سامانه ای در اداره اوقاف وجود دارد به محض آنکه کسی موقوفه را در این سامانه ثبت کند نیات آن نیز در همان سامانه ثبت می شود که اگر این موقوفه درآمدی هم داشته باشد بر اساس همان نیات هزینه می شود.

بخوانید :  ساخت ۶ مدرسه روستایی در میناب تا پایان سال

مدیر کل اوقاف هرمزگان تصریح کرد: ما نیات یک موقوفه را نمی توانیم در جایی دیگرهزینه کنیم و بر اساس نیات تعین شده در همان نیت موقوفه هزینه خواهد شد.

مسعودی گفت: وقف یک سنت وحسنه ماندگاری است که از قبل از اسلام وجود داشته است و در دین مبین اسلام اولین واقف پیامبر اکرم (ص) بود و بهتر است بر اساس الگو گیری در فرهنگ وقف اهل بیت پیامبر را مد نظر داشته باشیم که آنها در آن زمان چه کرده اند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10956
  • کد خبر : 10956
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 149 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.