تاریخ انتشار : 13 بهمن 1399 - 1:04

معرفی شهید ی که در کوچه پس کوچه های میناب ناشناخته مانده است

معرفی شهید ی که در کوچه پس کوچه های میناب ناشناخته مانده است
شهید "کریمداد ماهیگیر" در عرصه تئاتر فعالیت داشت و به برکت حضورش در نمایش‌های ارزشی ، مصمم به حضور درجبهه گردید و از طریق کمیته انقلاب اسلامی جزیره قشم عازم جبهه شد و سرانجام به فیض بزرگ شهادت نائل آمد

درست است که شهدا به جایگاه واقعی خود نزد خداوند رسیده اند اما یاد و گرامیداشت آنها در زنده نگه داشتن فرهنگ اسلامی برای نسل آینده این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای زنده نگه داشتن یاد هنرمند شهید “کریمداد ماهیگیر” در میناب تابلویی نصب نیست و کوچه و خیابانی به نام ایشان در این شهرستان نامگذاری نشده است که امیدوارم مسولین مربوطه اقداماتی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید والا مقام انجام دهند.

زندگینامه

شهید کریمداد ماهیگیر در ۱۵ تیر ۱۳۴۴ در روزهای گرم تابستان که بوی عطر انبا و یاسمین گل ، میناب را عطرآگین کرده بود به دنیا آمد. هنوز دوران کودکی کریمداد تمام نشده بود که پدرش را و در حدود ۱۵ سالگی مادرش را از دست داد.

شهید کریمداد ماهیگیر در عرصه تئاتر فعالیت داشت و در مدت زندگی هنری‌اش درگروه پتروک به کارگردانی و سرپرستی زنده یاد ابراهیم زارعی در نمایش‌هایی چون غسالخانه، مرگ به شیطان بزرگ آمریکا، خون سبز، طلایه قدیم و… ایفای نقش نمود.

وی که به برکت حضورش در نمایش‌های ارزشی، درک بسیار بالایی از انقلاب و ارزش‌های آن کسب کرده بود. مصمم به حضور درجبهه شد تا این هنرنمایی به اوج خود برسد،بالاخره وی بعنوان پاسدار رزمنده راهی قصر شیرین شد تا بتواند دین خود را به انقلاب اسلامی و مردم مسلمان ادا نماید. سرانجام در قصر شیرین در مصاف با متجاوزین بعثی و بر اثر اصابت ترکش به سر و به پای راست به فیض شهادت نائل گردید. پیکر مطهرش در گلزار شهدا میناب به خاک سپرده شد.

خاطرات همرزمان شهید

همرزم وی آقای داوود حیدری می گوید : وی تک فرزند بود که مادر و پدرش را در سن نوجوانی از دست داده بود و مادر علی کوشا (دوستشهید)، خانم سکینه یتیم پرور مانند فرزند به او رسیدگی میکرد .

بخوانید :  نوبند گستر میناب و ستاره جوان بندر خمیر فینالیست شدند

یکی دیگر از همرزمان شهید کریمداد ماهیگیر میگوید : بدلیل اینکه تمام اعضای خانواده اش قبل از ایشان فوت شده بودند و نبود کسی که نامه ایی براش بنویسند، وقتی نامه ایی از بندر به دیگر دوستان در جبهه میرسید غمگین می شدند

وصیت نامه ی شهید کریمداد ماهیگیر

با درود وسلام به رهبرکبیر وبنیانگذار انقلاب اسلامی ورزمندگان جان برکف که با ایثار جان ومال خود از این نهال الهی پاسداری می کنند اینجانب کریمداد ماهیگیر که هم پدر ومادر خودرا از دست داده ام ودراین دنیا تنها هستم وباز هم نا امید نیستم چون نا امیدی گناه است برای رفتن به جبهه اسم خود را نوشته ام اگرخدا خواست و به درجه شهادت نائل گردیدم این خانه وآن امانت را به دست نماینده امام جمعه شهرستان میناب می سپارم که بطور صحیح ودر راه خدا استفاده کند این خانه برای کمک به جبهه باشد ازهمسایه ها می خواهم مرا حلال کنند پول داده ام سنگ قبربرای پدرومادرم بگذارند حتما” این کار را انجام دهید شهادت من عروسی من است جسد مرا اول به محله خودمان بیاورید وبعد به طرف مسجد پاکوه وبعد تشییع کنید .حجله مرا جلو مسجد صاحب الزمان ببندید .رفتن به جبهه وظیفه الهی و واجب است.

خلاصه اطلاعات فردی
شهید کریمداد ماهیگیر
فرزند : میر
متولد : ۱۳۴۴/۰۴/۱۵
محل تولد : میناب
تاریخ شهادت : ۱۳۶۳/۰۳/۰۹
محل شهادت : قصرشیرین تیپ موسی بن جعفر(ع)
علت شهادت : اصابت ترکش در نبرد با دشمن بعثی
عامل شهادت : نیروهای بعثی

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=3728
  • کد خبر : 3728
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 1611 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.