تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 - 21:59

مزایای تاکسی اینترنتی نسبت به تاکسی های سنتی

مزایای تاکسی اینترنتی نسبت به تاکسی های سنتی
تاکسی اینترنتی عمری در حدود یک دهه دارد و نقشی که در تسهیل رفت و آمد داشته است و باعث شده که میلیون ها نفر در ایران از این سرویس آنلاین استفاده کنند.

سال هاست که در شهرستان میناب تنها گزینه های پیش رو برای در اختیار داشتن یک اتومبیل و راننده ی اختصاصی برای جابجایی از یک نقطه ی شهر به نقطه ی دیگر، یکی تماس با تاکسی تلفنی، و دیگری پیدا کردن تاکسی دربست بوده است. اما هر کدام از اینها مشکلات و دردسرهای فراوانی را برای افراد داشته است. مشکلاتی که هر یک از ما به خوبی آنها را درک کرده‌ایم که آمدن تاکسی‌ اینترنتی پاسخی برای حل بسیاری از این مشکلات خواهد بود.

از جمله مزایای تاکسی اینترنتی:
۱٫ پرداخت هزینه کمتر
۲٫ صرفه‌جویی در زمان و هزینه
۳٫ اشتراک سفر با نزدیکان
۴٫ حفظ امنیت
۵٫ اشتغال‌زایی
۶٫ اشتراک سفر با دیگران

استفاده آسان نرم افزار

یکی از مهم‌ترین مزایای  نرم افزار تاکسی اینترنتی این است که استفاده آن برای متقاضی سفر و راننده بسیار آسان است. در گذشته باید تماس تلفنی گرفته می‌شد، اگر ماشین در آژانس موجود بود راننده را به محل اعزام می‌کردند. گاهی یافتن آدرس محل اقامت مسافر و مقصدی که می‌خواست برود خیلی دشوار می‌شد و در این بین مسافران و رانندگان سختی‌های زیادی را متحمل می‌شدند. تاکسی‌های آنلاین به کمک جی پی اس، نقشه و راهنما به راحتی راننده را به مبدا و مقصد راهنمایی می‌کند و استفاده راحت به نفع همه است.

دسترسی شبانه روزی به تاکسی اینترنتی

یکی از مهم ترین ویژگی های تاکسی اینترنتی، در دسترس بودن ۲۴ ساعته آن است. در واقع سیستم آنلاین ۲۴ ساعته این امکان را به رانندگان داده است که در هر ساعتی از شبانه روز کار کنند. مسافران هم به همین منوال در هر ساعتی می توانند درخواست خودرو را ثبت نموده و در اسرع وقت به مقصد خود برسند. برخلاف سیستم مدرن حمل و نقل مسافر، تعداد انگشت شماری از تاکسی های قدیمی شبانه روزی کار می کردند.

سیاست قیمت گذاری شفاف

سامانه های هوشمند برای جلب اعتماد کاربران سیستم مشخص و شفافی را برای قیمت گذاری استفاده می کنند. این موضوع باعث شده است قیمت تاکسی اینترنتی به درستی تخمین زده شود. امکان استفاده از برخی کدهای تخفیف برای کاربران وجود دارد. در ضمن مسافران هزینه سفر خود را پیش از ثبت نهایی درخواست خودرو می دانند. این در حالی است که تاکسی های قدیمی با حساب و کتاب های نامشخص و حتی دخالت دادن سلیقه شخصی خود هزینه نهایی را تعیین می کردند.

بخوانید :  قیمت کنونی لیموترش به ضرر باغداران است

پرداخت هزینه به روش های مختلف

یکی از ارزنده ترین خدمات تاکسی آنلاین وجود راه های مختلف برای پرداخت هزینه سفر است. پرداخت آنلاین، استفاده از موجودی کیف پول آپ و پرداخت نقدی سه نمونه از روش های پرداخت هزینه سفر با تاکسی اینترنتی است. این در حالی است که هنگام استفاده از تاکسی های قدیم تنها به روش نقدی هزینه سفر پرداخت می شد.

اطلاع از مدت زمان سفر

یکی از خدمات تاکسی آنلاین برای مسافران ارائه مدت زمان حدودی سفر با توجه به مسیر انتخابی راننده است. به این طریق مسافر زمان تقریبی رسیدن به مقصد را می داند. برخلاف این قابلیت تاکسی اینترنتی، قطعیتی در مورد تاکسی گرفتن و رسیدن به موقع با تاکسی های قدیمی وجود نداشت. گاهی تاکسی برای کاربران وجود نداشت. از طرفی دیگر رانندگان نمی توانستند زمان رسیدن به مقصد را تخمین بزنند زیرا از ترافیک و پیدا کردن به موقع آدرس اطمینانی نداشتند.

پشتیبانی و حفظ امنیت سفر

یکی از خدمات مهم تاکسی اینترنتی، پشتیبانی از مسافران و رانندگان در طول سفر است. تیمی از افراد آموزش دیده و کاربلد پاسخگوی سؤالات کاربران هستند. در صورت بروز مشکل کارآمدترین راهکارها را پیشنهاد می دهند. در ضمن تیم پشتیبانی دریافت کننده نقد و نظرات و شکایات کاربران نیز هستند. موضوعی که در مورد تاکسی های قدیمی صدق نمی کرد.

کارآفرینی برای رانندگان

تاکسی اینترنتی برای مردم این امکان را فراهم آورده اند که در ساعات مختلف بتوانند کار کنند. افرادی که واجد شرایط هستند می توانند به عنوان راننده در این سامانه ها کار کرده و درآمد قابل قبولی دریافت نمایند. گاهی رانندگی برای تاکسی آنلاین شغل اصلی و گاهی به عنوان شغل دوم محسوب می شود. آنها می توانند در هر ساعت شبانه روز کار کنند و این خود از دلایل محبوبیت سیستم مدرن نسبت به قدیمی است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=8518
  • کد خبر : 8518
  • نویسنده : مریم نیک بختی
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 805 بازدید
  • يک دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 0
  1. شماره تماس تاکسی اینترنتی چنده؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.