تاریخ انتشار : 04 مهر 1398 - 0:57
تصادف

مرگ دلخراش دانش آموز مینابی در اثر تصادف با کامیون

مرگ دلخراش دانش آموز مینابی در اثر تصادف با کامیون
دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان شهید چمران میناب که با موتور سیکلت خود در حال رانندگی برای رفتن به مدرسه بود در جاده کمربندی میناب بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون دچار صدمه شدید از ناحیه سر شد و وی در دم جان سپرد .

به گزارش صدای میناب ، صبح روزچهارشنبه ۱۳۹۸/۷/۳ ، دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان شهید چمران میناب که با موتور سیکلت خود در حال رانندگی برای رفتن به مدرسه بود در جاده کمربندی میناب بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون دچار صدمه شدید از ناحیه سر شد و وی در دم جان سپرد .

این حادثه غم انگیز در حالی رخ داد که تنها سه روز از زمان بازگشایی مدارس گذشته است و معلوم نیست تا پایان سال تحصیلی شاهد چند مورد از این نوع حوادث باشیم .

از آنجایی که علت فوت این دانش آموز شکستگی جمجمه در اثر ضربه شدید بوده این موضوع حائز اهمیت است که در صورت داشتن کلاه ایمنی شاید این دانش آموز جان خود را از دست نمی داد.

بی شک در این حادثه عامل اصلی بی احتیاتی رانندگان بوده اما نمیتوان کم کاری آموزش و پرورش و همچنین اداره پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان میناب را در بروز این حادثه دلخراش را نادیده گرفت.

* کم کاری های اداره آموزش و پرورش

مسولین آموزش و پرورش شهرستان میناب باید فکری به حال دانش آموزانی که با ارابه مرگ به مدرسه میروند بکنند .

چرا برای ورود دانش آموزان با موتورسیکلت ممنوعیت ایجاد نمی کنند ؟ مگر نه این که براساس قانون حداقل سن برای رانندگی ۱۸ سال و داشتن گواهینامه رانندگی برای راکب موتورسیکلت الزامی است؟

پس چرا در مدارس ما کنترلی در رابطه با این موضوع وجود ندارد؟

شاید مسولین با این توجیه که به علت دوری راه و عدم امکان دسترسی به سرویس مدارس ، بعضی از دانش آموزان مجبور به استفاده از موتور سیکلت هستند ، بخواهند که این کم کاری و قانون شکنی خود را قانونی جلوه دهند اما با وجود این توجیه باز هم این اشکال به آموزش و پرورش وارد است که چرا برای دانش آموزانی که مجبور به استفاده از موتورسیکلت هستند کلاه ایمنی تهیه نمی کنند ؟ چرا برای ورود آنها به مدرسه داشتن کلاه ایمنی را الزامی نمی کنند ؟

بخوانید :  بلاتکلیفی مالکان زمین‌های شهرک امام حسین میناب به بیش از 10 سال رسید/ مشکل کار دقیقاً کجاست؟ + فیلم

* کم کاری های اداره راهنمایی و رانندگی

اداره راهنمایی و رانندگی با دارا بودن منابع سرشارمالی که از راه جرایم رانندگی کسب میکند این وظیفه را دارد که بخشی از این درآمد را در برای فرهنگ سازی در زمینه جلوگیری از بروز حوادث رانندگی صرف کند اما در این زمینه اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است

از مسولین اداره راهنمایی و رانندگی میپرسیم که روزانه چند نفر بابت نداشتن کلاه ایمنی جریمه میشوند ؟ آیا بهتر نیست که هزینه های مربوط به جرایم کلاه ایمنی را به خرید و اهدای کلای ایمنی برای دانش آموزانی که مجبور به استفاده از موتور سیکلت هستند اختصاص بدهید تا شاهد چنین حوادث دلخراشی برای دانش آموزان عزیزمان نباشیم؟

* هشدارها به خانواده ها

 به خانواده ها توصیه می شود بیش از پیش نسبت به خطراتی که جان فرزندان خود را تهدید می کنند، حساست داشته باشند و در برابر احساسات و هیجان های نوجوان خود برای تهیه موتور سیکلت کوتاه نیایند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=682
  • کد خبر : 682
  • نویسنده : مصیب جعفری زاده
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 3097 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.