تاریخ انتشار : 28 آذر 1402 - 18:29

مادر مقتول به احترام حضرت زهرا (س) قاتل پسرش را بخشید + جزئیات

مادر مقتول به احترام حضرت زهرا (س) قاتل پسرش را بخشید + جزئیات
خانواده جوانی که 3 سال قبل در جریان درگیری با مرد همسایه با شلیک گلوله توسط او به قتل رسیده بود به مناسبت روز شهادت حضرت زهرا (س) قاتل را بخشیدند.

اولین برگ از این پرونده در آخرین روزهای تابستان سال ۹۹ ورق خورد. آن روز به پلیس بندرعباس خبر رسید که در یکی از محله های شهر پسر جوانی بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده است. دقایق کوتاهی از این خبر گذشته بود که اولین گروه از ماموران پلیس به محل حادثه رسیدند و تحقیقات در این باره آغاز شد. مقتول جوانی حدود ۳۰ ساله بود که بر اثر اصابت ۲ گلوله جانش را از دست داده بود. آنطور که شواهد به دست آمده نشان می داد او از مدتی قبل با جوانی که در همسایگی شان زندگی می کرد اختلاف و کشمکش داشت و با بالاگرفتن این اختلافات جوان همسایه او را به قتل رسانده و به مکان نامعلومی گریخته بود.

در تحقیقات مقدماتی معلوم شد که متهم به قتل وارد حیاط خانه همسایه شده و در آنجا گلوله ها را شلیک کرده است؛ اما هیچ کس ندیده بود که او بعد از قتل کجا گریخته است و حتی اعضای خانواده اش نیز می گفتند که از او اطلاعی ندارد. در این شرایط تحقیقات همه جانبه پلیس برای دستگیری تنها متهم پرونده آغاز شد.

در کلانتری

چند روز از وقوع این قتل گذشته بود و تحقیقات برای دستگیری متهم همچنان ادامه داشت تا اینکه سرانجام او و پدرش به کلانتری منطقه رفتند و پدرش او را به ماموران تحویل داد. متهم به قتل که حدود ۳۴ سال دارد ضمن اعتراف به قتل پسر همسایه مدعی شد که از سر عصبانیت دست به این کار زده و حالا هم از کرده اش پشیمان است. او گفت به دلیل اختلاف بر سر جای پارک خودرو از مدتی قبل با پسر همسایه اختلاف پیدا کرده بود و آنها چند مرتبه با یکدیگر درگیر شده بودند تا اینکه این اتفاق افتاد.

متهم در ادامه روند بررسی پرونده، در حضور بازپرس جنایی و کارآگاهان آگاهی صحنه جنایت را بازسازی کرد و جزئیات بیشتری از آنچه که اتفاق افتاده بود را شرح داد و در نهایت با تکمیل تحقیقات پرونده اتهامی اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان فرستاده شد.

محاکمه

در جلسه محاکمه بعد از آنکه نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و خواستار مجازات متهم شد، مادر مقتول بعنوان ولی دم در جایگاه ایستاد و خواستار قصاص قاتل پسرش شد. او گفت: ما سالها با یکدیگر همسایه بودیم اما پسر همسایه حرمت نگه نداشت و با ورود به حیاط خانه مان پسرم را به قتل رساند و حالا باید مجازات شود.

در ادامه این جلسه نوبت به متهم رسید تا از خودش دفاع کند. او گفت: بابت کاری که کرده ام، شرمنده اولیای دم هستم و از کرده ام پشیمانم؛ اما باور کنید همه چیز در یک لحظه اتفاق افتاد و من بخاطر عصبانیت دست به این کار زدم. او ادامه داد: ما سالها با یکدیگر همسایه بودیم و مشکلی نداشتیم؛ اما از مدتی قبل بخاطر جای پارک ماشین با هم اختلاف پیدا کردیم. او گاهی ماشینش را جلوی در خانه ما می گذاشت و همین موضوع پیش پا افتاده به اختلافی بین ما تبدیل شده بود. ما چند مرتبه بر سر این موضوع بایکدیگر درگیر شدیم تا اینکه روز حادثه در حالی که من خشمگین بودم اسلحه ای را که از مدتها قبل در خانه داشتم برداشتم و در خانه شان رفتم. وقتی در زدم او در را باز کرد و با دیدنش دستم روی ماشه رفت و از سر عصبانیت دو گلوله شلیک کردم. بعد از آن فرار کردند و چند روز در شهر آواره بودیم تا اینکه پدرم از من خواست خودم را تسلیم کنم.

بخوانید :  فهرست نهایی داوطلبان انتخابات مجلس 15 دیماه اعلام می شود

به دنبال دفاعیات متهم هیئت قضایی وارد شور شدند و از آنجا که همه شواهد و مدارک به دست آمده از جمله اعترافات متهم علیه او بود، حکم به قصاص متهم دادند و این رای نیز مدتی بعد در دیوانعالی کشور تایید شد.

در یک قدمی چوبه دار

با قطعی شدن حکم قصاص پرونده به واحد اجرای احکام دادگستری بندرعباس فرستاده و مقدمات برای اجرای حکم فراهم شد. در این بین اما اعضای شورای حل اختلاف زندان و مسئولان اجرای احکام به رایزنی با ولی دم پرداختند تا شاید او از اجرای حکم صرف نظر کند. مادر مقتول اما برای اجرای حکم اصرار داشت. مسئول واحد صلح و سازش بارها به گفتگو با این زن پرداخت اما او به هیچ قیمتی حاضر نبود از قصاص قاتل صرف نظر کند. روز یکشنبه، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بار دیگر تیم صلح و سازش از بندرعباس راهی خانه مادر مقتول در میناب شدند. این آخرین تلاش بود. چراکه اگر ولی دم این بار نیز برای اجرای حکم اصرار می کرد پرونده در نوبت اجرا قرار می گرفت. کاظم شاهرخ نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس که پیش تر نیز باعث صلح و سازش در پرونده های زیادی شده در این جلسه با گفتگو با مادر داغدیده پرداخت و از او خواست به احترام ایام شهادت حضرت زهرا (س) قاتل را ببخشد. این مادر که تا آن لحظه آرام نشسته بود ناگهان بغضش ترکید و گفت فقط به احترام حضرت زهرا (س) از خون قاتل می گذرد. در این شرایط بود که او رضایت نامه را امضا کرد.

قاضی الهام پوردهقان فراشاه، معاون اجرای احکام دادگستری بندرعباس در این باره به همشهری گفت: در این پرونده تلاش های زیادی برای جلب رضایت اولیای دم انجام شد که خوشبختانه به نتیجه رسید. او ادامه داد: با جلب رضایت ولی دم متهم نیز که به ۳ سال حبس محکوم شده بود از زندان آزاد شد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11616
  • کد خبر : 11616
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : همشهری
  • 413 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.