تاریخ انتشار : 28 آذر 1402 - 18:34

لزوم تامین آمبولانس پایگاه اورژانس توکهور و هشت بندی

لزوم تامین آمبولانس پایگاه اورژانس توکهور و هشت بندی
رییس شورای اسلامی شهر هشت بندی گفت:تعلل دانشگاه علوم پزشکی استان در تامین آمبولانس پایگاه اورژانس و مراکز درمانی توکهو و هشت بندی بازی با جان مردم است.

محمد پورمحمدی عنوان کرد: منطقه توکهور و هشتبندی به عنوان قطب کشاورزی استان با ۵۰ هزار نفر جمعیت ثابت و مهاجر دارای سه مرکز بهداشتی درمانی جامع سلامت، یک مرکز بستر درمان شهری و یک پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای است که هیچ کدام از آنها در شرایط فعلی دارای آمبولانس نیستند.

وی با گلایه شدید از تعلل دانشگاه علوم پزشکی استان در تامین آمبولانس پایگاه اورژانس ۱۱۵ و مرکز بستر درمان شهر هشتبندی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان با تعلل در تامین آمبولانس مراکز درمانی و پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای با جان مردم بازی می کند.

رییس شورای اسلامی شهر هشت بندی، تصریح کرد: نبود آمبولانس در مراکز درمانی و پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای در توکهور و هشتبندی باعث ایجاد موج فراینده ای از نارضایتی های گسترده مردمی شده است.

پور محمدی، اظهار داشت: در هفته گذشته مادری در شهر هشتبندی به شدت دچار سانحه تصادف شد و با آسیب دیدگی های متعدد با شکستی پاها و دست ها همراه بود و به دلیل نبود بیمارستان در هشتبندی باید سریعا به مراکز درمانی تخصصی مرکز شهرستان اعزام می شد.

وی گفت: ‌متاسفانه به دلیل نبود آمبولانس در پایگاه اورژانس ۱۱۵ و مرکز بستر درمان شهر هشت بندی این مادر با تاخیر بیش از دو ساعت به شهرستان میناب اعزام شد که در نوع خود در سطح کشور کم سابقه است و این امر با اعتراض گسترده مردم با تجمع مقابل بستر درمان شهر هشت بندی همراه بود.

رییس شورای اسلامی شهر هشت بندی، خاطرنشان کرد: در موارد بسیاری به دلیل نبود آمبولانس مردم بیماران اورژانسی و تصادفی خود را با دلهره بسیار با وسیله شخصی به مراکز درمانی مرکز شهرستان اعزام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های بهداشتی و درمانی منطقه توکهور و هشتبندی متناسب با گستردگی منطقه و جمعیت بالای آن نیست و ضعف دانشگاه علوم پزشکی استان بر مشکلات مردم این منطقه ولایی افزوده است.

پورمحمدی، تصریح کرد: پیگیری های متعددی از سوی شورای اسلامی شهر هشت بندی برای رفع مشکلات مرکز بستر درمان شهر هشت بندی و تامین آمبولانس پایگاه اورژانس جاده ای صورت پذیرفته است و با وجود دستورات مکرر استاندار استاندار استان دانشگاه علوم پزشکی استان گامی برای رفع مشکلات برنداشته است و بر موج نارضایتی ها افزوده است.

بخوانید :  برپایی پنجشنبه بازار در حاجی آباد + فیلم

وی اظهار داشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاونین دانشگاه در بازدیدهای میدانی وعده های بسیاری برای رفع مشکلات مرکز بستر درمان شهر هشت بندی نظیر تجهیز مرکز بستر درمان به تخت های بیمارستانی، تامین آمبولانس، تجهیز آن به آزمایشگاه و مرکز تصویر برداری داده اند که هیچ گاه محقق نگردیده است.

رییس شورای اسلامی شهر هشت بندی، خاطرنشان کرد: به دلیل ضعف در نظارت ها اغلب نسخه های مردم به صورت کاغذی توسط پزشکان نوشته می شود که متعاقب آن داروخانه ها بدون احتساب بیمه به بهانه عدم ثبت الکترونیکی دارو را به نرخ آزاد به مردم می فروشند که این مهم بر مشکلات مردم افزوده است.

پورمحمدی تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش منطقه توکهور و هشتبندی نیازمند توجه ویژه استانی است و مدیریت شهرستان میناب توان و امکانات رفع حجم عظیم مشکلات درمانی این منطقه را ندارد.

وی افزود: در آستانه سفر ریاست محترم جمهور و انتخابات مجلس مردم انتظار دارند استاندار هرمزگان شخصا برای رفع مشکلات مردم منطقه ولایی توکهور و هشت بندی ورود کنند تا شاید گرهی از مشکلات آنها باز شود.

وی افزود: مسئولان محلی به ویژه شورای اسلامی شهر هشت بندی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان که با جان مردم بازی می کند بسیار گلایه مند هستند و امیدی به بهبود شرایط با وجود این همه پیگیری از سوی دانشگاه علوم پزشکی ندارند و تبعات این سهل انگاری ها و نارضایتی های گسترده مردمی با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان است و از این به بعد شورای اسلامی شهر هشت بندی هیچ مسوولیتی را در قبال نارضایتی های مردمی نمی پذیرد و دانشگاه علوم پزشکی استان باید پاسخگوی ۵۰ هزار نفر مردم باشد که با سلامت آنها بازی می کند.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11619
  • کد خبر : 11619
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : مهر
  • 132 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.