تاریخ انتشار : 31 تیر 1402 - 22:53

قهرمانی: اگر مشخص شود سهمیه تخصیصی بنزین در هرمزگان کافی نیست، افزایش سهمیه کارت‌های سوخت پیگیری خواهد شد

قهرمانی: اگر مشخص شود سهمیه تخصیصی بنزین در هرمزگان کافی نیست، افزایش سهمیه کارت‌های سوخت پیگیری خواهد شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در صورتی که مشخص شود، سهمیه فعلی سوخت برای مصرف متداول و معمول مردم استان کافی نیست، موضوع افزایش سهمیه کارت‌های سوخت باید پیگیری شود.

مجتبی قهرمانی در این باره اظهارداشت: در راستای اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از معطلی مردم در پمپ بنزین‌ها در مناطق مختلف استان و با توجه به ادامه نگرانی مردم نسبت به سهمیه کارت سوخت‌هایشان به دادستان‌ بندرعباس مأموریت داده شده تا با الزام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر ادارات متولی، با کار کارشناسی دقیق علت تشکیل صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت را بررسی کند.

وی تصریح کرد: با حضور میدانی مسئولان قضایی در محل جایگاه‌های سوخت و رصد مستمر فضای مجازی مشخص شد که برخی از مردم مدعی هستند این میزان سوخت موجود در کارت‌ها کفایت نمی‌کند و جمع آوری کارت‌های آزاد از پمپ بنزین‌ها نیز با توجه به گرمای هوا و تشکیل صفوف طولانی انتظار برای آنها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

قهرمانی خاطرنشان کرد: بر این اساس به دادستان‌ عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان مأموریت داده شد که با ورود به این موضوع از باب حقوق عامه، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را ملزم کند تا با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و انجام کار کارشناسی دقیق، ادعاهای مطرح شده در این خصوص را بررسی کند.

وی تأکید کرد: در صورتی که مشخص شود، سهمیه فعلی سوخت برای مصرف متداول و معمول مردم استان کافی نیست، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دستگاه های متولی مکلف خواهند بود ضمن اعلام مراتب به مرکز، موضوع افزایش سهمیه کارت‌های سوخت به لحاظ شرایط آب و هوایی استان را پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی استان هرمزگان در جهت احقاق حقوق عامه و گره‌گشایی از مشکلات مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد، عنوان کرد: پیش از این نیز پنج دستور ویژه قضایی برای جلوگیری از معطلی مردم در پمپ بنزین‌ها صادر شده که تاکنون با همکاری خوب دولت و دستگاه‌های اجرایی اقدامات قابل توجهی در این خصوص انجام شده است.

بخوانید :  کلاهبرداران به بهانه نذری در فضاهای مجازی در کمین کاربران هستند

وی همچنین یادآور شد: معطلی مردم در هر جایی که اقدامات مجرمانه‌ای در جریان نباشد پذیرفته نیست و باید برای وقت مردم که از شئون تکریم است، احترام قائل شد و به منظور جلوگیری از اتلاف آن برنامه‌ریزی کرد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10267
  • کد خبر : 10267
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : برنا
  • 226 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.