تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1399 - 13:04

فعالیت معدنی در منطقه تاریخی تازه کشف شده (محوطه تاریخی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد) میناب ممنوع شد

فعالیت معدنی در منطقه تاریخی تازه کشف شده (محوطه تاریخی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد) میناب ممنوع شد
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: این اداره از اداره های استان خواسته است هرنوع فعالیت در منطقه تاریخی تازه کشف شده (محوطه تاریخی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد) میناب ممنوع است.

عباس نوروزی اظهار داشت: این نامه در روزهای گذشته و پس از گذشت حدود چهار ماه از زمان کشف محوطه تاریخی علاوه برآب منطقه ای به سایر اداره‌ها و نهادهای استان ارسال شده است.

اول آبان سال گذشته در اکتشافات معدن سنگ و ماسه در میناب یک محوطه تاریخی مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد در این شهرستان کشف شد که از آن یک کاسه منقوش شکسته به دست آمد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ادامه داد: البته همان زمان فعالیت معدنی متوقف شد و تاخیر در انجام این مکاتبه به معنی پیگیری نکردن موضوع نبوده و از زمان کشف محوطه تاریخی مذکور کارشناسان این اداره کل با شرکت آب منطقه ای مذاکره داشته اند.

نوروزی اهمیت این محوطه تاریخی و محوطه‌هایی نظیر آن را برای تاریخ منطقه و خلیج فارس بسیار بالا دانست و گفت: کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در خصوص تاریخ و فرهنگ خلیج فارس کار پژوهشی بسیاری انجام می‌دهند و ما نیز نباید در این زمینه عقب بمانیم.

وی ادامه داد: با انجام کاوش باستان شناسی و بررسی آثار بیشتری که بدست خواهد آمد بهتر می توان در خصوص ارتباط تمدنی این ناحیه با تمدن‌های پیرامونی به اظهار نظر پرداخت و حفظ این محوطه‌ها برای تاریخ استان و کشور بسیار بالاست.

وی یادآور شد: محوطه کشف شده نیاز به بررسی‌های باستان شناسی بیشتری دارد که باید برای انجام آن برنامه ریزی کرده و میزان بودجه مورد نیاز تعیین شده و اختصاص یابد.

بخوانید :  پرداخت بیش از چهار میلیارد تومان صدقه در هرمزگان
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1687
  • کد خبر : 1687
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 493 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.