تاریخ انتشار : 23 آبان 1402 - 16:35
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

عملیات اجرای بندر مکران یک ماه آینده آغاز می شود

عملیات اجرای بندر مکران یک ماه آینده آغاز می شود
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات اجرای بندر مکران تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: دولت سیزدهم برای پیشبرد و احداث این طرح عزم جدی دارد.

حسین عباس‌نژاد در بازدید میدانی از منطقه بنجی بندر جاسک( محل احداث بندرگاه مکُران) به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مکران اشاره و اظهار داشت: توسعه این سواحل که یکی از طرح‌های بزرگ سازمان بنادر و دریانوردی محسوب می‌شود، می‌تواند تجلی سیاست‌های کلان اقتصاد دریامحور باشد.

وی با اشاره به چند دوره بازدید مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: تمامی این بازدیدها پیرو و تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مکران، تاکیدات رییس جمهور و معاون اول وی برای تسریع در روند امور و دریافت مجوزهای لازم صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهم‌ترین موضوع در این طرح را مباحث اسنادی عنوان کرد و ادامه داد: دولت سیزدهم برای پیشبرد و احداث این طرح عزم جدی دارد و تمام پیگیری‌ها در اداره کل بنادر استان نیز بر این است از اواخر سال جاری عملیات اجرایی موج شکن آغاز شود.

عباس‌نژاد افزود: مطالعات طرح بندر بنجی آغاز شده و امیدواریم تا قبل از پایان سال طرح جامع نهایی شود و براساس این طرح عملیات ایجاد موج شکن و اسکله‌ها و حوضچه برای پهلودهی جداسازی کشتی‌ها را آغاز کنیم.

استقرار نیروهای عملیاتی دریانوردی در کوه مبارک

وی در ادامه از استقرار نیروهای عملیاتی دریانوردی در این منطقه خبرداد و تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌ وزارت نفت در حوزه پتروپالایش‌ها در کوه مبارک جاسک و به منظور ارائه خدمات و عملیات ایمن دریانوردی به شناورهای تانکری در این منطقه، نیروهای عملیاتی دریانوردی تا یکماه ‌آینده در این منطقه مستقر خواهند شد.

عباس‌نژاد اضافه کرد: تجهیزات سبک مخابراتی، ارائه خدمات دریایی به منظور جداسازی ایمن شناورها، محصور کردن زمین و آمادگی برای آغاز عملیات طرح اجرایی موضوع اسنادی آن نیز تا یک ماه آینده به نتیجه می‌رسد.

بخوانید :  آب شیرین کن زیارت سیریک افتتاح می شود

توجه به نقش مشارکتی مردم در طرح توسعه بندر مکران

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان نیز گفت: در راستای سیاست اجرایی برای استقرار و مشارکت همزمان وزارت نفت این طرح راهبردی، سازمان بنادر و دریانوردی دستورالعملی را برای استقرار این بندر در نزدیک‌ترین مکان برای دسترسی به حوضچه وزارت نفت و پشتیبانی از عملیات دریایی طراحی کرده است.

حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: در ادامه اجرای این طرح، اهداف مهمی از جمله استقرار و توسعه مرز کشور مدنظر بوده و سیاستی که رهبر معظم انقلاب از ابتدای برای توسعه مرزی مدنظر داشتند و در صحبت‌های اخیر ایشان نیز مساله ایجاد انگیزه اقامت افراد در حوزه مرزی در طرح توسعه بندر مکران دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: مساله توسعه‌ و استقرارها درحاشیه مرزها در توسعه بخش مکران دیده شده و در این بخش نیز شاهد مشارکت عموم مردم خواهیم بود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: با بررسی‌های میدانی منطقه بنجی و با استقرار تجهیزات لازم، زیرساخت‌های ابتدایی برای توسعه و تکمیل فعالیت‌های دریایی به صورت بخش بخش در حال انجام است.

محمدحسینی تختی با اشاره به استقرار تجهیزات مخابراتی از تیرماه امسال و استقرار نیروهای عملیات دریایی بنادر خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح نزدیک‌ترین مسیر برای پشتیبانی و پهلوگیری از تانکرهای نفتی در منطقه کوه مبارک جاسک ایجاد خواهد شد.

«بونجی» منطقه‌ای در غرب شهرستان بندر جاسک است و تا مرکز این شهرستان ۷۵ کیلومتر فاصله دارد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11407
  • کد خبر : 11407
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : مهر
  • 276 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.