تاریخ انتشار : 28 بهمن 1401 - 15:38

عملیاتی شدن طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در شهر بندرکرگان

عملیاتی شدن طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در شهر بندرکرگان
در آستانه هفته درختکاری و عملیاتی شدن طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در شهر بندرکرگان، کاشت یک صد هزار اصله درخت حرا در محدوده تالابی شهر بندرکرگان توسط منابع طبیعی و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی آغاز گردید

علی بلاک شهردار بندرکرگان گفت : طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری با راهبری منابع طبیعی آغاز گردیده که سازمان منابع طبیعی شهرستان و استان کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا را در محدوده شهر تالابی بندرکرگان را با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر آغاز نموده است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه روز درختکاری قرار داریم افزود : یک برنامه شاخص در سطح استان در شهر تالابی بندرکرگان آغاز گردیده که ظرفیت و پتانسیل بالایی برای توسعه کمربند سبز شهرکرگان و بازسازی و توسعه مراتع فعلی جنگل حرا این منطقه می باشد.

شهردار بندرکرگان توسعه و تقویت زیستگاه ماهیان و موجودات دریایی در خورها و تالاب شهرکرگان و تثبیت ساحل و جلوگیری از پر شدن خورهای منطقه دانست و بیان داشت : با کاشت این گونه درختی بومی، باعث توسعه ذخیرگاه دریایی برای ماهیان و پرندگان و سایر گونه های آبزی و کنارابزی می باشد و این موضوع دارای پیامدهای طبیعی و اقتصادی برای بندرکرگان و منطقه می باشد.

علی بلاک اظهار داشت : اجرای طرح درختکاری در محدوده مساحتی بیش از یکصد هکتار و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال توسط منابع طبیعی آغاز گردیده است و این ظرفیت بسیار خوب برای توسعه فضای سبز شهری و گردشگری دریایی و تالابی می باشد.

شهر بندرکرگان بعنوان تنها شهر تالابی شرق هرمزگان تحت کنوانسیون بین‌المللی رامسر در محدوده تالاب شور و شیرین میناب می باشد و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری مرکز استان هرمزگان واقع گردیده است.

بخوانید :  استاندار هرمزگان: مکان جدیدی برای فرودگاه میناب جانمایی می‌شود
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9093
  • کد خبر : 9093
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : صدای میناب
  • 487 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.