تاریخ انتشار : 10 مهر 1400 - 17:08

طوفان حاره‌ای شاهین وارد هرمزگان شد

طوفان حاره‌ای شاهین وارد هرمزگان شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: طوفان حاره‌ای وارد هرمزگان شد و بارش آن در بخش لیردف جاسک آغاز شده است.

مهرداد حسن زاده افزود: فرماندار جاسک عازم منطقه شده و مسایل را از نزدیک پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: همه شناورها در شهرستان‌های جاسک و سیریک به ساحل فراخوانده شده و پهلوگرفته‌اند و نیروهای امدادی و خدماتی درحالت آماده باش قرار دارند.

حسن زاده اضافه کرد: مکان‌های امن برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز نسبت به جابه‌جایی مردم در معرض خطر اقدام شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: این طوفان امروز بعد از ظهر وارد آب‌های هرمزگان شده و عصر به جاسک و شب به سیریک می‌رسد.

کیانوش عارفی اظهار داشت: سرعت طوفان حاره‌ای شاهین متغیر بوده و سرعت جابجایی آن در حال حاضر ۱۵ کیلومتر در ساعت است و موجب بارش باران در سواحل چابهار و کنارک شده است.

وی ادامه داد: این سرعت حرکت بیانگر حضور و فعالیت بیشتر آن در منطقه است اما وزش بادهای نعشی آن را به سمت جنوب و دریا سوق داده که اتفاق خوبی است.

وی با بیان اینکه محل فعالیت آن ۲۴۰ کیلومتری شرق جنوب شرق چابهار و ۴۰۰ کیلومتری شرق جنوب شرق مسقط عمان است و سرعت باد در هسته طوفان به ۱۱۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، اضافه کرد:‌ طوفان حاره‌ای شاهین بعد از ظهر فردا از هرمزگان خارج و وارد عربستان می‌شود.

هشدار سطح قرمز دریایی با توجه به تقویت طوفان حاره‌ای در دریای عرب که موجب ناپایداری‌های جوی و دریایی می‌شود، برای مناطق شرقی این استان صادر شد.

این شرایط از بعد از ظهر روز شنبه تا پایان روز یک‌شنبه تداوم می‌یابد و تندباد شدید در مناطق ساحلی با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و در مناطق فراساحلی با سرعتی افزون بر ۷۰ کیلومتر بر ساعت، همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بخوانید :  رهاسازی یک گربه جنگلی به زیستگاهش در میناب
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=6196
  • کد خبر : 6196
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 3472 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.