تاریخ انتشار : 20 شهریور 1402 - 12:55

طرح افزایش نمایندگان مجلس شش ماه مسکوت ‌می‌ماند

طرح افزایش نمایندگان مجلس شش ماه مسکوت ‌می‌ماند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست مسکوت ماندن طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها به مدت ۶ ماه موافقت کردند.

در جلسه علنی امروز ( دوشنبه ، ۲۰ شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای مسکوت ماندن ۶ ماهه طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه  با ۱۳۲ رای موافق، ۶۴ رای مخالف ، ۷ رای ممتنع موافقت کردند.

فتح الله توسلی به عنوان نماینده درخواست‌کنندگان مسکوت ماندن ۶ ماهه طرح مذکور گفت: شرایط زمانی، مکانی و نوع طرح نشان می‌دهد که این طرح پختگی لازم را نداشته و اجرای آن در شرایط فعلی مناسب نیست چرا که افرادی که در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند با توجه به شرایط فعلی نسبت به این موضوع اقدام کرده‌اند و اگر می‌دانستند که حوزه انتخابیه قرار است تفکیک شود تعداد دیگری از نمایندگان در مناطق دیگر ثبت نام می‌کردند لذا اجرای این طرح در شرایط فعلی موجب تضییع حق کاندیداها می‌شود.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: شورای نگهبان نیز اعلام کرده که حتی در صورت تصویب این طرح در مجلس اجرای آن به دوره اخیر نخواهد رسید و هم اکنون نیز مراحل اجرایی انتخابات آغاز شده و در میانه راه نباید اقدامی کنیم که هم دستگاه نظارتی و هم دستگاه اجرایی با مشکل مواجه شود، ضمن اینکه دولت به عنوان مجری انتخابات مخالف اجرای این طرح در شرایط فعلی است، لذا نباید طرحی که هم حق نمایندگان و مردم را ضایع می‌کند و هم دولت با آن مخالف است را تصویب و اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: نمایندگان برای این طرح زحمات خود ر ا کشیدند اما اکنون شرایط مناسبی برای اجرا نیست.

بخوانید :  برگزاری یازدهمین سوگواره نوحه‌های نشسته در میناب + فیلم

روح‌اله نجابت در مخالفت با مسکوت ماندن طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها گفت: با اجرایی شدن این طرح ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان اضافه می‌شود لذا فارغ از نگاه بخشی‌نگری باید به این موضوع نگاه ملی داشته باشیم. این موضوع یکی از ظرفیت‌های قانون اساسی است که باید هر ۱۰ سال یکبار اجرایی شود و اگر ایرادی در متن طرح وجود دارد می‌توان در جزئیات مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ادامه داد: شورای نگهبان نیز اعلام کرده که احتمال اجرای این طرح در این دوره مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد.

گفتنی است مطابق این طرح، قرار است مجموعا ۴۰ نفر به تعداد نماینگان مجلس اضافه شده و برخی از حوزه‌های انتخابیه نیز اصلاح شوند.

در متن طرح آمده است : با افزایش دو نماینده به تعداد نمایندگان استان هرمزگان، حوزه‌های انتخابیه آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

الف) تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه «بندرعباس، حاجی‌آباد، خمیر، قشم و ابوموسی» از سه نفر به چهار نفر افزایش می‌یابد.

ب) تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه «میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد» از یک نفر به دو نفر افزایش می‌یابد.  

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10687
  • کد خبر : 10687
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 169 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.