تاریخ انتشار : 09 مهر 1399 - 0:19
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس:

صید ترال امنیت شغلی صیادان شرق هرمزگان را به خطر انداخته است

صید ترال امنیت شغلی صیادان شرق هرمزگان را به خطر انداخته است
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس بر ضرورت نظارت بیشتر شیلات بر صید ترال برای احقاق حقوق صیادان محلی و بومی شرق هرمزگان تاکید کرد.

حسین رئیسی با تاکید بر نظارت بیشتر شیلات بر صید ترال در آبهای خلیج فارس و دریای عمان، نسبت به بررسی مسائل مشکلات حوزه های مرتبط با کشاورزی و مدیریت صید کشتی‌های صیادی (ترال) پرداخت وگفت: از آنجایکه چند سالی است که صید ترال و در کنار آن صید غیر قانونی در آب های جنوب شرق کشور معیشت صیادان بومی این منطقه تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه میزان صید در آب‌های دریای عمان در سال‌های اخیر بیش از آن چیزی که صید می شد بالا تر بوده است افزود: همین صید بالا دلیل بر کاهش ذخایر آبزیان در این منطقه بوده است به طوری که تنوع زیستی دریاها را نابود کرده است، و این نابودی، به بیکار شدن صیادان شرق کشور به همراه بوده است.

وی با بیان اینکه نبود نظارت بر صید در دریا، امنیت شغلی صیادان بومی نیز به خطر انداخته، گفت: جای تاسف است که سازمان محیط زیست و شیلات در این زمینه سکوت کرده اند، پس نیاز است که ما در این زمینه به صورت تخصصی ورود کنیم و نقض قانونی که در ابن زمینه است اصلاح شود.

رئیسی در ادامه گفتگو اشاره ای کرد به مشکلات کشاورزان حوزه شرق هرمزگان و گفت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر، باغداران نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات بانکی خود باز مانده اند که نیاز است نسبت به این موضوع تمهیداتی از طرف دولت دیده شود.

وی همچنین به بحث منابع طبیعی اشاره ای کرد و افزود: منابع طبیعی با اجرای طرح های آبخیزداری می تواند به کاشت گلخانه ای در منطقه کمک کند.

بخوانید :  توزیع هوشمند کالاهای اساسی از هفته آینده در هرمزگان

رئیسی اضافه کرد: نیاز است که به صورت ویژه از کشاورزان جاسکی که در سیل سال گذشته آسیب دیده اند حمایت های لازم صورت بگیرد.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=2840
  • کد خبر : 2840
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر
  • 1223 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.