تاریخ انتشار : 29 تیر 1402 - 11:18

صدور کارت پیله وری الکترونیکی برای مرزنشینان هرمزگانی

صدور کارت پیله وری الکترونیکی برای مرزنشینان هرمزگانی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان به صدور کارت پیله‌وری الکترونیکی برای نخستین بار در استان برای مرزنشینان خبر داد و گفت: تاکنون این کارت برای ۲ مرکز در شهرهای ساحلی میناب و بندرلنگه صادر شده است

عادل شهرزاد افزود: مرزنشینان می‌توانند با استفاده از این کارت، صادرات و واردات کالا را به راحتی و بدون روندهای طولانی اداری مرسوم انجام دهند و در هر نقطه از کشور این کالاها را توزیع کنند.

وی همچنین به بحث ته‌لنجی و ملوانی اشاره کرد و گفت: حدود ۵۲۰ شناور زیر ۵۰۰ تُن در استان داریم که مشمول این آیین‌نامه هستند؛ یعنی این شناورها طبق مجوز داده شده می‌توانند در طول سال معمولا ۲ سفر، بار ملوانی وارد استان کرده و از این طریق ارتزاق کنند که این کار درحال انجام است.

راه اندازی بازارچه‌های ملوانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های ملوانی یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری است که می‌تواند موجب تقویت اشتغال و معیشت جزیره‌نشینان شود.

شهرزاد گفت: تاکنون ۵ بازارچه ملوانی در شهر‌های ساحلی قشم، سیریک، بندر شیو پارسیان، بندر تیاب میناب و بندر بستانو راه اندازی شده است.

ساماندهی تعاونی‌های مرزنشینان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از آغاز ساماندهی تعاونی‌های مرزنشینان خبر داد و گفت: در هر شهرستان ساحلی استان یک یا دو تعاونی مرزنشینان با هدف کمک به معیشت مردم فعال می‌شود.

عادل شهرزاد گفت: تعاونی‌های مرزنشینان اکنون مشکلات زیادی در زمینه مجوز فعالیت، بانکی، مالیاتی و تعداد سهامداران دارند که این مشکلات باید بر طرف شود.

بخوانید :  دستگیری دو قاچاقچی زن در کوه‌های رودان
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=10239
  • کد خبر : 10239
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 387 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.