تاریخ انتشار : 22 خرداد 1399 - 12:40
استاندار هرمزگان

شهر جدید مکران در غرب جاسک احداث می‌شود

شهر جدید مکران در غرب جاسک احداث می‌شود
شهر جدید مکران به وسعت پنج هزار هکتار در ۳۰ کیلومتری غرب جاسک احداث می‌شود.

استاندار هرمزگان روز پنجشنبه گفت: ایجاد این شهر جدید با توجه به مطالعات صورت گرفته در حوزه سواحل مکران و تاکیدی که نسبت به ایجاد شهر جدید در برنامه توسعه این منطقه وجود داشت، برنامه‌ریزی شده است.

فریدون همتی در نشست کارگروه امور زیربنایی و توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست با محوریت طرح ایجاد شهر جدید در سواحل مکران، اظهارداشت: در افق ۲۰ سال آینده برای اسکان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهر جدید پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب احداث این شهر جدید در کارگروه زیربنایی استان، هفته آینده نیز مراحل تصویب این شهر جدید در سواحل مکران، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و پس از آن در شورای عالی معماری و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

به گفته استاندار هرمزگان، با توجه به ایجاد پالایشگاه‌های نفتی، پایانه صادرات نفت و شهرک‌های صنعتی و کشاورزی در این منطقه، برای پرهیز از ایجاد حاشیه‌نشینی و مناطق مسکونی نامناسب، ضرورت طراحی و احداث یک شهر جدید با درنظرگرفتن و پیش‌بینی تمامی نیازها و الزامات آینده وجود دارد.

همتی ابرازداشت: به موازات این اقدام نیز مشاور طرح، مطالعات طرح‌های تفصیلی و جامع این شهر را انجام می‌دهد و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: این شهر اقدامی در راستای فرامین مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه توجه ویژه به ظرفیت‌ها و استعدادهای سواحل مکران است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با طی شدن تمامی فرآیندها طی چهارماه آینده عملیات اجرایی احداث شهر جدید مکران آغاز شود.

بخوانید :  شایعه ابتلا به تب دانگی در یکی از شهرهای هرمزگان صحت دارد؟

همتی همچنین به بررسی و تصویب ایجاد شهرک جدید مسکونی و گردشگری در منطقه‌ای بین بندر چارک و بندر آفتاب در شهرستان بندرلنگه اشاره کرد و ادامه داد: این شهرک جدید در پسکرانه جزیره کیش با هدف تامین مسکن و رفاه نیروهای کار جزیره کیش و ایجاد امکانات گردشگری توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: مطالعه و طراحی شهرک‌های جدید در جزایر لارک، تنب بزرگ، سیری و همچنین در غرب جزیره قشم نیز در دستور کار قرار دارد و اجرایی خواهد شد.

سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسا بندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.

این سواحل دروازه طلایی ایران اسلامی است که توسعه آن در بخش‌های مختلف با توجه به فرمایش‌ها و تاکید مقام معظم رهبری به صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است.

۵۰ تا ۶۰ درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.

سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان‌های جاسک، سیریک و میناب در شرق استان هرمزگان است.

شهرستان جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1949
  • کد خبر : 1949
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 999 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.