تاریخ انتشار : 18 مرداد 1400 - 15:19

شرایط کرونایی هرمزگان فوق بحرانی است

شرایط کرونایی هرمزگان فوق بحرانی است
با ورود هرمزگان به پیک پنجم کرونا و شیوع گسترده دلتا کرونا شرایط پذیرش بیماران و تخت‌های بیمارستانی بحرانی شد و ظرفیتی برای پذیرش و بستری وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: متأسفانه با افزایش بیماران بستری و تکمیل ظرفیت‌های تخت‌های بیمارستانی با کمبود نیروی درمانی به ویژه پرستار روبه‌رو شدیم.

حسین فرشیدی صبح دوشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ نفر دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا در استان هرمزگان جان باختند.

فرشیدی با بیان اینکه با بستری شدن ۳۳۵ نفر دیگر در شبانه روز گذشته، شمار کل بستری‌ها به هزار و ۲۰۱ نفر رسید، خاطرنشان کرد: اکنون ۱۴۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند، حال ۳۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان افزود: متأسفانه با افزایش بیماران بستری و تکمیل ظرفیت‌های تخت‌های بیمارستانی با کمبود نیروی درمانی به ویژه پرستار روبه‌رو شدیم که با فراخوان کشوری از سوی دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر ۲۷ پرستار به جمع پرستاران اضافه شد و برای ارائه خدمت به بیمارستان‌های مذکور اعزام شدند.

ماموریت ویژه مدیریت بحران استانداری برای فعال کردن مراکز بستری جدید

استاندار هرمزگان در مأموریتی ویژه به مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان دستور داد، بیمارستان نیروی دریایی ارتش و فضای نمایشگاه بین‌المللی شهر بندرعباس، طی مدت دو هفته برای بستری بیماران مبتلا به کرونا آماده شود.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در متن ابلاغ این مأموریت به مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان آورده است: با توجه به شرایط خاص و روند رو به افزایش بیماری کرونا و نیاز به تأمین و تجهیز فضاهای جدید برای بستری بیماران، به جنابعالی مأموریت داده می‌شود با همکاری ویژه تمام دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها ظرف حداکثر دو هفته نسبت به آماده سازی بیمارستان نیروی دریایی ارتش به ظرفیت حدود ۲۰۰ تخت و همچنین فضای نمایشگاه بین‌المللی شهر بندرعباس برای ظرفیت هزار تخت، با هماهنگی معاونت محترم امور عمرانی اقدام کنید. تمام مدیران نیز موظف به همکاری ویژه هستند.

بخوانید :  صدور هشدار جوی زرد مدیریت بحران استانداری هرمزگان

شرایط در هرمزگان فوق‌العاده بحرانی شده است به گونه‌ای که بسیاری از پرسنل کادر درمان هم از خستگی زیاد دیگر توان فعالیت و ارائه خدمات مطلوب ندارند. از سوی دیگر ابتلای کادر به کرونا و بستری شدن همین تعداد هم فشار زیادی به مجموعه وارد کرده است.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=5494
  • کد خبر : 5494
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : مهر
  • 233 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.