تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1399 - 21:53

شبکه آبرسانی روستاهای سندرک نیازمند بازسازی است

شبکه آبرسانی روستاهای سندرک نیازمند بازسازی است
مدیر آب و فاضلاب شهرستان میناب، گفت: بسیاری از مخازن و شبکه های فعلی توزیع آب قدیمی و فرسوده است که بایستی بازسازی و یا اصلاح شود.

مصطفی زائرپور مدیر آب و فاضلاب شهرستان میناب، گفت: در این بازدید وضعیت آبرسانی به روستاهای مازاوی، تمبو، داوری، درپهن بررسی و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات آنها اتخاذ شد.

وی افزود: برخی از روستاهای بخش سندرک با مشکل تامین و توزیع آب مواجه هستند که با راهکارهای اتخاذ شده مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان میناب با بیان اینکه وضعیت آبرسانی روستاهای میناب نیازمند بازنگری مجدد است، خاطرنشان کرد، بسیاری از مخازن و شبکه های فعلی توزیع آب قدیمی و فرسوده است که بایستی بازسازی و یا اصلاح شود.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع بررسی وضعیت ۱۲ روستای این بخش، تنها دو مخزن نوساز و مابقی مخازن قدیمی و فرسوده هستند.

زائرپور با اشاره به اینکه فرسودگی شبکه توزیع روستاهای بخش سندرک بسیار بالاست، ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت و ساخت شهرک‌های مسکونی جدید نیازمند تجدید نظر در توزیع و همچنین توسعه شبکه آبرسانی هستیم.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان میناب همچنین با اشاره به وضعیت کیفی آب روستاهای این بخش تاکید کرد: بر اساس آزمایش های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی واحد کنترل کیفی آبفا، وضعیت آب روستاها از لحاظ کیفی مطلوب گزارش شده است.

وی در پایان به راهکارهای اتخاذ شده در جهت رفع مشکلات آب روستاهای بخش سندرک اشاره کرد و گفت: تجهیز و راه اندازی چاه مازاوی، مهار لوله بستر رودخانه روستای داوری پایین در مقابل سیل، پیگیری اتصال چاه تمبو به مخزن آن به‌ دلیل فاصله زیاد با چشمه، اصلاح سیستم توزیع آب در روستاهای لور و بنهکان با همکاری دهیاری، احداث اتاقک کلر زنی در روستای درپهن با همکاری دهیاری، تعمیر سیستم های کلرزنی  از جمله تدابیری است که برای گذر از تابستان در بخش سندرک اتخاذ شد.

بخوانید :  جزئیات ۵ فرد مبتلا به امیکرون در هرمزگان اعلام شد
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=1493
  • کد خبر : 1493
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : خبرگزاری موج
  • 829 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.