تاریخ انتشار : 19 دی 1402 - 18:54

سومین جشنواره تئاتر درسی ایران نیمه دوم اسفند در میناب برگزار می‌شود

سومین جشنواره تئاتر درسی ایران نیمه دوم اسفند در میناب برگزار می‌شود
دبیر جشنواره تئاتر درسی ایران گفت: سومین جشنواره تئاتر درسی ایران در نیمه دوم اسفند ماه در شهرستان میناب پایتخت تئاتر درسی کشور برگزار می‌شود.

داریوش فدویان دبیر اجرایی جشنواره تئاتر درسی ایران در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: برای برگزاری سومین جشنواره تئاتر درسی ایران در میناب ۱۰ کارگروه تشکیل شده است و وظایف این کارگروهها برای برگزاری این جشنواره به آنها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه دبیر خانه این جشنواره در کانون شهید عمرانی این شهرستان حضورفعال دارد افزود: در این دوره برای اولین بار بخشهای جدیدی به این جشنواره اضافه شده است وبه دنبال آن بودیم که علاوه بر کارگروها و دبیرخانه آن در شهرستان میناب گروههای دیگری به عنوان ذینفعان این جشنواره که از دانش آموزان و آموزگاران هستند  در این جشنواره سهیم باشند.

فدویان گفت: قطعا در این دوره نوع نگاهها نسبت به سال گذشته متفاوت تر خواهد بود به دنبال آن هستیم تا بتوانیم سومین دوره این جشنواره را با شکوه تر برگزار کنیم.

دبیر اجرای این جشنواره عنوان کرد: برای سومین دوره این جشنواره ۳۲ دبیرخانه استانی در استانهای کشور فعال شده است که آنچه را رصد می کنیم وبرای ما هم جذابیت دارد مشاهده می شود که در سراسر استان های کشور کارگاه جشنواره  تئاتر درسی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه امسال این جشنواره دو مرحله دارد گفت: در این دوره از جشنواره آثار ابتدا در مرحله استانی در دبیرخانه و کارگروههای استانها بازبینی و بررسی می شود که از هر استان کارهای برگزیده به دبیرخانه کشوری راه پیدا می کند که پس از آن به دبیرخانه جشنواره معرفی می شوند.

فدویان بیان کرد: داوران این جشنواره و گروه بازبینی این آثار از خارج استان هرمزگان انتخاب شده اند که پس از استقرار در میناب آثار راه یافته را مورد باز بینی قرار خواهند داد و در نهایت ۲۵ نمایش در مرحله نهایی انتخاب می شود.

بخوانید :  عملیات اجرایی احداث باند دوم جاده میناب - جاسک آغاز شد

دبیر اجرای جشنواره تئاتر درسی ایران تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه های استانی تا ۲۰ بهمن ماه است ،که پس از آن در تاریخ ۲۵ بهمن آثار استانی برای بازبینی به دبیرخانه کشوری ارسال می شود.

وی اظهار داشت : از هر استان ۱۵ اثر به دبیرخانه ارسال می شود که پس از باز بینی آنها وارسال به دبیرخانه کشوری ۲۵ اثر برگزیده به جشنواره راه پیدا خواهد کرد.

فدویان عنوان کرد: این جشنواره در روزهای ۱۵ ،۱۶ و ۱۷ اسفند ماه در هرمزگان و در شهرستان میناب بر گزار می شود وکارناوال شادی این جشنواره نیز در تاریخ ۱۴ اسفند انجام می شود.

دبیر جشنواره تئاتر درسی ایران گفت : یکی از مزیت های خوب برگزاری این جشنواره این است که آثار برتر در کتب درسی به صورت بارکد ثبت ودر اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=11864
  • کد خبر : 11864
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : فارس
  • 186 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.