تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1402 - 22:36

سهمیه آرد نانوایان هرمزگان بیشتر شود

سهمیه آرد نانوایان هرمزگان بیشتر شود
رییس اتحادیه نانوایان بندرعباس گفت: وزن چانه پخت نان لواش در تهران که در سامانه فروش نان لحاظ شده به دلیل اختلاف وزن چانه همین نان در هرمزگان، سنجه نامناسبی برای اختصاص آرد به نانوایان این استان است.

حسین مهرنوش افزود: وزن چانه نان لواش در تهران ۱۲۰ گرم بوده که ۴۶۶ قرص نان با آن پخت می‌شود اما وزن چانه همین نان در بندرعباس و هرمزگان ۱۴۰ گرم است و همین مساله برای نانوایان مشکل ساز شده است.

وی ادامه داد: نانوا با یک کیسه آرد با چانه ۱۴۰ گرمی در نهایت می‌تواند ۳۸۰ تا ۴۰۰ قرص نان پخت کند که در اینجا ۶۶ قرص نان کمتر نسبت به تهران بدست می‌آید و همین منجر به کاهش سهمیه آرد نانوایان شده است.

رییس اتحادیه نانوایان بندرعباس اضافه کرد: حتی کارتخوان های هوشمند فروش نان تبدیل به مشکلی برای نانوایان شده است که مشکل‌های آن آثار نامطلوبی داشته است، این دستگاه پشتیبانی در هرمزگان ندارد.

مهرنوش توضیح داد: زمانی که کارتخوان خراب شود نانوا مجبور است نان پخت کرده و بدون استفاده از آن به مشتری خود تحویل بدهد و جریمه مربوط را متحمل شود.

وی ادامه داد: چنانچه نانوایی وزن چانه را کاهش دهد جریمه می‌شود و همانطور که اشاره شد تراکنش نداشته باشد جریمه می‌شود و این گلایه‌مندی بسیاری از نانوایان را در پی‌داشته است.

رییس اتحادیه نانوایان بندرعباس اشاره کرد: همچنین باید این را هم در نظر داشت که ۶ کارخانه در هرمزگان آرد نانوایان را تامین می‌کنند که میزان آرد تولیدی آن‌ها یکسان نبوده و با هم اختلاف دارد.

مهرنوش گفت: این مشکل‌ها به مسوولان استانی اعلام شده و تقاضا کرده‌ایم کارشناسی از تهران برای بررسی مساله و همچنین آموزش نانوایان اعزام شود.

بخوانید :  امام جمعه میناب: مشکل سوخت حل نشده مشکل کپسول گاز هم اضافه شد/ مردم انقلابی میناب را اذیت نکنید
لینک کوتاه : https://sedayeminab.ir/?p=9682
  • کد خبر : 9682
  • نویسنده : صدای میناب
  • منبع خبر : ایرنا
  • 177 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.